۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۴۶۹۸۶
استاد حوزه علمیه خراسان:

شیوه های تربیتی امروز تنها توانمندی های نظری را به کودک انتقال می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که مشکل امروز ما دردمندی و احساس مسؤولیت است، گفت: امروز شیوه های تربیتی، آکواریومی است یعنی امکانات فراهم آمده برای بچه ها در زمینه توانمندی های نظری است اما ریسک پذیری، مسؤولیت پذیری، سختی پذیری و نظایر آن وجود ندارد.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم تجلیل از ایثارگران حوزه خراسان و خانواده های آنان، با بیان این که وقت شناسی از موضوعات مهم است، گفت: هیچ قدرتی امکان توقف یا به عقب برگرداندن زمان را ندارد و موفق ترین افراد کسانی هستند که توانستند از وقت خود بهترین بهره را ببرند.


وی در ادامه با اشاره به تربیت های امروزی در خانواده های مختلف، اظهار کرد: امروز این تربیت ها را می توان آکواریومی نامید یعنی امکانات فراهم آمده برای بچه ها در زمینه توانمندی های نظری است اما ریسک پذیری، مسؤولیت پذیری، سختی پذیری و نظیر آن وجود ندارد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این مطلب که نمی توان مشکل طلاق را تنها در مورد فقر و بی فرهنگی دانست و متاسفانه با آمار طلاق در میان خانواده های متمول و تحصیل کرده مواجه هستیم، در زمینه مشکلات تحصیل و تحقیق نیز گفت: مشکل امروز ما در مدرک و تحصیلات نیست بلکه مشکل دردمندی و احساس مسئولیت داریم که باید در این زمینه اهتمام داشته باشیم.


وی خطاب به والدین تاکید کرد: با نگاه به موفقیت های دوران دفاع مقدس، کار، مسئولیت پذیری را برای فرزندان خود جدی بگیریم و نگران برخی شکست های کوچک نباشیم زیرا پیروزی های بزرگ از تجربه ها بدست می آید.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید به حدمتوسط کارها و وظایف خود اکتفا کرد، ابراز داشت: سخت کوشی عامل بزرگی در موفقیت هاست که الگوهایی مانند شهید اول را می توان در این زمینه نام برد که کتاب لمعه را در زندان نوشته است.


وی با اشاره به دوران زندانی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به دلیل ترجمه کتاب سید قطب و ترجمه کتابی دیگر از او در دوران زندان، ابراز داشت: اگر اهل کار باشیم به پشتوانه مکتب اهل بیت (علیهم السلام) هیچ جا یی نمی مانیم و موفق می شویم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر وقت شناسی، استقامت و سخت کوشی، امیدواری را چهارمین نکته مهم برای موفقیت دانست و خاطر نشان کرد: تمام این چهار عامل مهم است اما بر اساس آیه شریفه «انعمت علی و علی والدی و عن اعمل صالحا ترضاه... »نقش توفیق را نمی توان نادیده گرفت و باید خدا را به خاطر توفیقی که به انسان داده شاکر بود.


وی افزود: توسل و زیارت از امور مهم است که باید به آن توجه داشت و از ائمه اطهار (علیهم السلام) کمک خواست تا موفق شویم؛ کاری که بزرگان حوزه از این امر بهره برده اند.


همچنین در این مراسم، حجت الاسلام شریف زاده گفت: شهدای بزرگوار چون بهشتی، مطهری و مفتح هر کدام شخصیت هایی در عرصه علم مدیریت جهاد بودند و خدمت های ارزشمندی در جامعه اسلامی داشتند.


مسؤول دفتر فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خراسان سربازی برای امام زمان (عج) را بسیار ارزشمند خواند و ابراز داشت: امیدواریم با تمام توان و امکانات خدمت گذاران خوبی برای مجموعه ایثارگران حوزه علمیه خراسان بزرگ باشیم.


گفتنی است در این مراسم از تعدادی از ایثارگران و خانواده های آنان تقدیر شد./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات