۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۴۷۱۷۵
رییس حزب همبستگی ملی لبنان:

جنایت داعش در لیبی بیانگر کینه تکفیری‌ها نسبت به سایر ادیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب همبستگی ملی لبنان ضمن محکومیت اقدام شاخه داعش در لیبی در سربریدن 21 مسیحی مصری در این کشور، گفت: این جنایت داعش بیانگر کینه‌ تکفیری‌ها نسبت به سایر ادیان است.
شيخ مصطفي ملص ، رييس تجمع ملي همبستگي لبنان و از علماي اهل سنت اين کشور


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی ملص، رییس حزب همبستگی ملی لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای قتل 21 مسیحی مصری در لیبی از سوی داعش را به شدت محکوم کرد و گفت: جنایتی که شاخه داعش در لیبی انجام داد بیانگر تروریسم کورکورانه و کینه های این جریان تروریستی نسبت سایر ادیان است.

 

وی افزود: این جنایت هیچ سنخیتی با آموزه‌های دین مبین اسلام و اخلاق عربی اسلامی ندارد.

 

این عالم اهل سنت لبنانی تنها گناه این بیست و یک شهروند مصری در لیبی را گرایش مذهبی آنان و تلاش برای امرار معاش برشمرد و گفت: این اقدام شنیع که همه ارزش‌های اخلاقی را زیر پا گذاشت، زشتی و پلیدی تکفر شیطانی تکفیری‌ها را به منصه ظهور گذاشت.

 

شیخ مصطفی ملص خواستار موضع گیری تمام مسلمانان نسبت به این جنایت‌ تکفیری‌ها شد و گفت: مسلمانان باید قاطعانه در برابر تکفیری‌ها که بویی از رحمت و انسانیت نبرده اند، صف گیری کنند.

 

گفتنی است شاخه داعش در لیبی روز گذشته بیست و یک مسیحی مصری را که در لیبی سکونت داشتند سر برید. ارتش مصر نیز در واکنش به این اقدام مواقع داعش در لیببی را بمباران کرد./983/ب903/ک

ارسال نظرات