۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۲۰۱
از سوی گروهی از علمای مسلمان مطرح شد؛

اعزام هیات‎های اسلامی به سراسر دنیا با پیام صلح

خبرگزاری رسا ـ عده‎ای از علمای مسلمان با تشکیل یک گردهمایی در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی پیشنهاد اعزام گروه هایی از مسلمانان با پیام صلح و دوستی به سراسر دنیا با هدف مقابله با گسترش اسلام‎هراسی را مطرح کردند.
گردهمايي علماي مسلمان در ابوظبي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عده‎ای از علمای مسلمان با تشکیل یک گردهمایی در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی پیشنهاد اعزام گروه هایی از مسلمانان با پیام صلح و دوستی به سراسر دنیا با هدف مقابله با گسترش اسلام‎هراسی را مطرح کردند.
 
کلثوم المحیری، استاد موسسه مطالعات جهان اسلام دانشگاه زاید با سخنرانی در این گردهمایی هدف از تشکیل آن را "تاکید بر این حقیقت که اسلام هیچ نسبتی با اقدامات تروریستی ندارد" عنوان کرد.
 
استاد موسسه مطالعات جهان اسلام دانشگاه زاید یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست را تلاش برای به رسمیت شناختن حق مسلمانان در ارائه چهره حقیقی اسلام عنوان کرد.
 
در گردهمایی علمای مسلمان در شهر ابوظبی روش های اجرای گفت و گوی موثر بین ادیان مختلف و اعزام گروه هایی از مسلمانان به سراسر دنیا با پیام صلح و دوستی و به منظور مقابله با اسلام هراسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
عبدالله بن بیاح، رییس انجمن ترویج صلح در جوامع مسلمان در ارتباط با ایده اعزام گروه های اسلامی به سراسر دنیا خاطرنشان کرد: این گروه ها به مناطقی که درگیری در آنها وجود دارد اعزام می شوند تا تصورات نادرستی را که در مورد دین اسلام وجود دارد تصحیح کرده و برای همگان توضیح دهند که چنین درگیری های خونینی به نفع هیچ کس نیست.
 
دکتر محمد شهیب، وزیر امور خارجه سابق اندونزی نیز در این گردهمایی تاکید کرد که گفت و گوی بین ادیانی نباید محدود به صحبت کردن باشد بلکه باید جوانان پیرو ادیان مختلف را با یکدیگر متحد کرد تا برای سعادت جامعه تلاش کنند./990/ب902/ک
ارسال نظرات