۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۴۷۲۸۹
استاد حوزه علیمه قم:

حجاب حرف خداست؛ نگذاریم حرف خدا روی زمین بماند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که حجاب حرف خداوند است، گفت: نباید بگذاریم حجاب به‌عنوان حرف خداوند روی زمین بماند؛ زیرا بشر هرگاه در برابر حرف خداوند طغیان کرده به بدترین شکل ممکن سقوط کرده است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب‌آبادی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه دیروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که حجاب حرف خداوند به انسان است، گفت: نباید بگذاریم حرف خداوند روی زمین بماند؛ زیرا هرگاه حرف خداوند روی زمین‌مانده و بشر در برابر آن طغیان کرده به بدترین شکل ممکن سقوط کرده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم زمانی که پیامبر (ص) را مأمور انجام فریضه حجاب می‌کند به ایشان می‌فرماید ای رسول به زنان مؤمن بگو برای این‌که در آزار و اذیت نباشند جلباب های خود را روی اندام و لباس‌هایشان بیاندازند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ابتدا این آیه شخص خاصی را مورد خطاب قرار نمی‌دهد بلکه عموم زنان مسلمان را مورد خطاب قرار داده و همچنین منظور از جلباب در این آیه چیزی است که تمام لباس‌های زیر و اندام زنان را می‌پوشاند؛ بنابراین جلباب هر لباسی است که بتواند اندام‌های زن را بپوشاند و لباس‌های زیرش را نمایان نکند.

 

مؤمنی حبیب‌آبادی با اشاره به این‌که بنابراین آیه زنان نمی‌توانند لباسی که اندام‌ها و بدنشان را نشان می‌دهد مورداستفاده قرار دهند، گفت: لباسی که اندام زن را نشان می‌دهد جلباب نیست بلکه لباس منزل است که بعضی از زنان در بیرون می‌پوشند.

 

کنار گذاشتن حجاب یعنی رها کردن امنیت و آسایش

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که زنانی که بی‌حجاب هستند اولین کسی را که قربانی می‌کنند خود و نزدیکشان هستند، ادامه داد: افزایش آدم‌ربایی به‌ ویژه ربودن دختران، قتل، تجاوز، خفگی، هتک حرمت، ناامنی، افزایش فساد، کودکان حرام‌زاده و سرراهی و بی‌سرپرست، افزایش آمار طلاق، عدم تمایل مردان به ازدواج و اسیدپاشی از مهم‌ترین آسیب‌هایی هستند که متأسفانه در اثر بی‌حجابی در جامعه رو به گسترش است.

 

مؤمنی حبیب‌آبادی بابیان این‌که حجاب امنیت زن را افزایش داده و موجب می‌شود هر مردی مجبور به احترام در برابر زن شود، افزود: عده‌ای به بهانه افزایش آزادی زن می‌خواهند او را از قید حجاب و چادر رها کنند درحالی‌که شاید با بی حجابی بتوان زن را از قید چادر رها کرد ولی زنی که چادر را رها می‌کند باید امنیت و راحتی خود را هم رها کند.

 

وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم تنها چاره آن حجاب و چادر است، تصریح کرد: مادران باید از همان دوران کودکی دختران خود را با چادر و فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنند.

 

استاد حوزه علیمه قم یادآور شد: حجاب جز حقوق زنان است پس از تا جایی که می‌توانیم برای داشتن یک خانواده سالم و حمایت از این خانواده بر حق قانونی و الهی خود یعنی چادر پافشاری کنیم./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات