۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۷۳۳۵
آیت الله صفایی بوشهری:

یکی از بعدهای انقلاب اسلامی، آزادی هنر از دست جهان سلطه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بُعدی از ابعاد انقلاب اسلامی ایران، آزادی هنر از دست جهان سلطه است و پیشگام این عرصه، شهدای هنرمند هستند.
آيت الله صفايي بوشهري نماينده مقام معظم رهبري در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نشست صمیمانه هنرمندان و خانواده 74 شهید عرصه موسیقی کشور پیش از ظهر امروز، با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه انسان هایی که در اوج هستند می توانند بالاترین حد یک هنر را ارائه کنند، گفت: در دفاع مقدس در کل تاریخ اسلام، همیشه هنرمندان متعهدی شکل گرفته‌اند که در اوج ایثار انسانی، کمال هنر انسانی را ارائه کرده‌اند.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: شهدا، انسان‌هایی هستند که جانشان را در دست گرفتنه‌اند و رفته‌اند که برای یک ارزش و آرمان جان بدهند و از بند دنیا رها شده و آسمانی شوند؛ اگر آن فرد هنرمند باشد، هنر آسمانی ارائه می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: در جنگِ آن الهام بخش جهانی و نهضت الهی آسمانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، بدون استثناء هر شهیدی که در میدان مبارزه حاضر شد، شعر گفت، یعنی هنر دفاع مقدس را با محتوا و آهنگ خاص ارائه کرد و این حرکت را در تاریخ ماندگار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: یکی از هنرمندی های انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس، آفرینش شخصیت های هنری است که بتوانند عظمت این انقلاب را با زبان هنر به تاریخ و جامعه معرفی کنند و بسیاری از این عزیزان در این راه شهید شدند.

 

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه زبان هنر، زبان ماندگاری است، گفت: ما باید آموزه های دین و انقلاب را با زبان هنر در اشکال مختلف به تاریخ و جامعه معرفی کنیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بالاتر از آثار هنری یک شهید هنرمند، هنر شهادت او است، اظهار داشت: هنرمند یک شخصیتی است که مورد توجه است و اگر آسمانی باشد مورد توجه خدا نیز هست و اگر شهید باشد، هنرمندی شهید و شهیدی هنرمند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هم اینک هنر در اسارت جهان سلطه است و ما نیازمند یک دفاع مقدس هنری و آزادی هنر از سلطه جهان استکبار هستیم.

 

وی در پایان ابراز داشت: بُعدی از ابعاد انقلاب اسلامی ایران، آزادی هنر از دست جهان سلطه است و پیشگام این عرصه، شهدای هنرمند هستند.

 

به گزارش رسا، در پایان این نشست، هنرمندان شرکت کننده در نخستین کنگره سراسری شهدای هنرمند، نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت الله صفایی بوشهری اقامه کردند./846/پ202/ب4

ارسال نظرات