۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۴۷۴۵۵
امیر دریادار سیاری:

دانشجویان در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان وظیفه سنگینی دارند/ ایران یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی جهان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در فرهنگ و اعتقادات دشمن ابراز داشت: مردم با حفظ خون شهدا می‌توانند نقشه‌های دشمن را خنثی کنند و در این را دانشجویان وظیفه مهمی دارند تا حدی که رهبر انقلاب دانشجو را افسر جنگ نرم می‌داند.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه قم با اشاره به جمله «ما هر چه داریم از شهدا داریم» اظهار داشت: برای این که بدانیم ما هر چه داریم از شهدا داریم باید داشته های قبل از انقلاب را با بعد از انقلاب و دفاع مقدس مقایسه کنیم.
 
وی با توجه به قدرت و توانمندی یک کشور برای مشخص شدن جایگاه آن کشور در نظام بین الملل خاطر نشان کرد: برای مشخص شدن قدرت کشور باید مؤلفه های قدرت را بشناسیم و این مؤلفه ها عبارت اند از قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش نخست با مقایسه قدرت سیاسی اکنون کشور با پیش از انقلاب یادآور شد: قبل از انقلاب تمام امور و تصمیمات دولت از سوی مستشاران غربی و با اطلاع آنها گرفته می شد و هیچ قدرت تصمیم گیری در داخل کشور وجود نداشت اما اکنون هیچ کشور در تصمیمات ایران دخالتی ندارد و قانون اساسی کشور دست دیگر کشورهای در دخالت در ایران بسته است و این قدرت سیاسی یک کشور است.
 
سیاری با اشاره به بهره گیری از منابع اقتصادی کشور بوسیله نیروهای داخلی ابراز داشت: اقتصاد از عوامل قدرت ایران بعد از انقلاب است و تمام منابع اقتصادی در اختیار ایرانی ها است اما قبل از انقلاب تمام منابع ما در اختیار کشور های غربی بود و بزگترین منبع اقتصادی کشور که نفت است با اختیار غربی ها به فروش می رسید و ما قدرت اقتصادی بعد از انقلاب را مدیون خون شهدا هستیم.
 
وی یکی از نشانه های فرهنگی قبل از انقلاب را بی بند و باری در جامعه بیان کرد و گفت: همه می دانیم بی بند و باری در اعتقاد ما نه تنها یک فرهنگ نیست بلکه ضد فرهنگ است که قبل از انقلاب سعی در گسترش آن را داشتند و اگر کشوری عقاید خود را از دست بدهد به اصول کشورش پایبند نیست ولی به برکت انقلاب و خون شهدا فرهنگ کشور امروزه بر پایه اهل بیت(ع) است و به این گونه است که دست کشورهای مزدور برای رسیدن به ایران دور می ماند.
 
سیاری با اشاره به پیشرفت های چشم گیر کشور در عرصه های نظامی یادآور شد: قبل از انقلاب نظامیان ایرانی نمی توانستند کوچکترین حرکتی در پیشرفت داخلی از لحاظ قدرت نظامی داشته باشند تا حدی که تعمیرات قطعات نظامی هم به ایرانی ها آموزش داده نمی شد اما بعد از انقلاب ایران به اندازه در قدرت نظامی پیشرفت کرد که اکنون از قدرت های بزرگ نظامی در جهان به شمار می رود و در صدر اخبار روز جهان است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت در قدرت نظامی دریایی اظهار داشت: امروز ایران در عرصه قدرت دریایی به اندازه ای پیشرفت کرده که یکی از قدرت مندترین کشور های نظامی به شمار می رود و دامنه حرکت نظامی در دریا افزایش چشم گیری داشته است.
 
وی تولید ناوشکن جماران را یکی از بارزترین نشانه های قدرت نیروی دریایی ایران دانست و تصریح کرد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب و با همت متخصصان داخلی با وجود تحریم های متعدد کشور موفق به ساخت ناوشکن جماران شد که این تولید افزون بر قرار دادن ایران در بین 10 کشور سازنده ناوشکن باعث شد قدرت های نظامی در برابر توانایی ایرانیان سر تعظیم فرود بیاورند.
 
سیاری پیشرفت های متعدد ایران را دلیلی برای تلاش مستکبرین جهان در رابطه با ارتباط با ایران بیان کرد و ابراز داشت: اگر امروزه کشورها تلاش می کنند که با ایران اسلامی ارتباط برقرار کنند به دلیل پیشرفت های مختلف این کشور است و ما این پیشرفت ها را مدیون خون شهدا هستیم.
 
وی در پایان با توجه به وظیفه دانشجویان برای حفظ خون شهدا و مقابله با نقشه های فرهنگی دشمنان تأکید کرد: امروز دشمن تلاش می کند که در عرصه های فرهنگی کشور را دچار ضعف کند اما همان گونه که روزی مردم در جبهه های جنگ سخت مقابل دشمن ایستادند امروز هم با حفظ خون شهدا باید این حمله دشمنان را خنثی کرد و در این راه دانشجویان وظیفه مهمی دارند تا جایی که رهبر انقلاب دانشجویان را افسران جنگ نرم دانستند./1322/پ202/ف
ارسال نظرات