۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۴۶۶
آیت‌الله سبحانی:

جامعه‌ای که افراد تنها عیوب دیگران را بیان می‌کنند به مقصد نمی‌رسد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: اگر در جامعه‌ای زبان، زبان بیان نقاط قوت افراد باشد، محبت میان افراد این جامعه پیوند ایجاد کرده و آنها را به مقصد می‌رساند.
آيت الله جعفر سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت‌ آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایات پوشاندن عیوب بندگان و آشکار کردن نیکی آنها را از اخلاق‌ الهی دانست.

 

وی تأکید کرد: ما نیز باید از اخلاق‌ الهی تبعیت کنیم، یعنی عیوب بندگان را پنهان و نیکی آنها را آشکار کنیم؛ نقاط قوت افراد را باید بیان کنیم، از آنها تمجید کنیم که این حاکی از صداقت نفس ما است.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر تلاش فرد برای پوشاندن عیوب افراد نیز خاطرنشان کرد: حتی اگر فردی عیب‌ آشکاری نیز داشته باشد باید آن را پوشاند و ادعیه نکات جالبی در این‌باره بیان می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان داشت: اگر در جامعه‌ای زبان بیان نقاط قوت افراد وجود داشته باشد، محبت میان افراد جامعه پیوند ایجاد کرده و آن را به مقصد می‌رساند.

 

وی تصریح کرد: ولی اگر زبان، زبان بیان عیوب دیگران باشد، در این جامعه عداوت افراد را به هم پیوند می‌زند و این جامعه به مقصد نمی‌رسد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که فرد باید نسبت به احکام آشنایت کامل داشته و آنها را نیز برای دیگران بیان کند، یادآور شد: وقتی فردی در نزد امام راحل غیبت می‌کرد، ایشان یا از این کار جلوگیری می‌کردند و یا این‌که یک موضوع و حکمی را مطرح می‌کردند تا غیبتی صورت نگیرد./993/پ202/ش

ارسال نظرات