۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۵۱۲
از اول تا پانزدهم اسفندماه؛

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: آزمون شفاهی و کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان از اول تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
طرح ملي حفظ قرآن کريم

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری آزمون مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: این آزمون به صورت شفاهی و کتبی از اول تا پانزدهم اسفند ماه برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری این آزمون در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در بازه مزبور در راستای اجرای مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم و تکمیل فرایند ثبت نام داوطلبان و حافظان قرآن مطابق سهمیه ابلاغی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: آزمون شفاهی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی از امروز در شهرستان های این استان آغاز شده و همانند روال سال های گذشته تا پانزدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون های شفاهی مزبور با مشارکت روحانیان و مربیان قرآنی مجری طرح در محل امامزاده ها و بقاع متبرک و کلاس های محل اجرای طرح برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: آزمون کتبی و پایانی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه نیز جمعه پانزدهم اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی در حوزه‌های منتخب سطح استان برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی آزمون پایانی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهاد اوقاف و امور خیریه در قالب رشته‌های حفظ ترتیبی و موضوعی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در آزمون امسال نیز همانند سال گذشته هفت رشته حفظ ترتیبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: امسال در مجموع 11 عنوان رشته در آزمون مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم ارزیابی خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: تنها تفاوت برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم امسال با سال گذشته در افزوده شدن رشته سوم با عنوان حفظ موضوعی نوجوانان از کتاب مسافران آسمان با 120 موضوع است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به طور کلی آزمون مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی در رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30، یک و دو، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 موضوع، حفظ 300 موضوع و حفظ مسافران آسمان با 120 موضوع برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: تاکنون در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در این استان در طی دو مرحله نخست سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح شرکت کرده اند و امسال نیز در مرحله سوم این طرح سه هزار و 637 نفر در شهرستان های مختلف استان در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم حضور داشتند که آزمون شفاهی آن آغاز شده است.

 

گفتنی است، طرح تریبت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز شد و بر اساس برنامه می بایست سازمان اوقاف کشور در این طرح با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود. در این طرح، سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تاکنون در طی سه مرحله این طرح بیش از هفت هزار قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات