۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۵۲۰
با حضور آیت‌الله نوری همدانی؛

کتاب علمداران عشق رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ‌ کتاب علمداران عشق ویژه ایثارگران روحانی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در قم رونمایی شد.
علمداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز از کتاب علمداران عشق ویژه ایثارگران روحانی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در قم رونمایی شد.


این مراسم با حضور مسؤولان و اعضای ستاد کنگره شهدا روحانی و رییس ستاد کنگره شهدای روحانی حجت الاسلام ذوالنور و فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) حجت الاسلام‌والمسلمین طیبی‌فر برگزار شد.


کتاب علمداران عشق که در سه جلد به زینت طبع آراسته شده است، زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران روحانی استان اردبیل را به تصویر می‌کشد.


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:
فَضَّلَ اللّ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا سوره نساء - آیه 95


علمداران عشق، طلایه دارانی هستند که حماسه جانفشانی‌های خود را بر کتیبه‌های عشق حکاکی می‌کنند و با نثار روح ناب خود عشق را ابدیت می‌بخشند و می‌گویند: 
انسان گروگان ابدیت است و این سخن گران سنگ بدان معنی است که اگر انسان نمی‌بود، ابدیت معنا و مفهومی نداشت و چه موجودی راز ابدیت را درمی‌یافت و به درک و تفسیر آن همت می‌گماشت؟ ابدیت، انسانهایی را برای بازنمود معنای خود به گروگان گرفته است که از پرتو الوهیت، متبلور شده و زینت بخش الواح تاریخ در طول زمان‌ها و زمانه‌ها بوده‌اند.

 

نامداران صحیف هی عشق، با قلم استخوان‌های شکسته، شرح دلباختگی و سرسپردگی خود را آنچنان لطیف و زیبا نگاشته اند که یادآور حماسه‌های سرخ قتیلان فی سبیل الله هستند.

 

کتاب علمداران عشق که خاطرات 260 روحانی ایثارگر و رزمنده استان اردبیل را در برگرفته است، در قطع وزیری، 610 صفحه، شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات ساوالان ایگیدلری اردبیل منتشر شده است./978/پ203/ی

ارسال نظرات