۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۸۳۳
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

شهداء روحانیت در دو جبهه جنگ نرم و سخت با دشمنان مقابله کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جایگاه شهداء روحانیت به علت تلاش برای مرزداری در جبهه اعتقادات و درگیری فیزیکی در جبهه‌های نبرد یک مرتبه بالاتر از شهداء سایر اقشار هستند که روایات نیز این مسأله را تصریح می کنند.
امام جمعه اروميه در يادواره شهدا روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی ارومیه با اشاره به جایگاه شهید در دین اسلام، اظهار کرد: خداوند تعابیر خاصی در قرآن برای شهید به کار برده است و تنها شهداء را زنده خطاب کرده است.

 

وی گفت: اشخاص نیکوکار روحشان در عالم برزخ از نعمات الهی برخوردار می شود و اگر افراد فاسد و مجرم در عذاب الهی گرفتار می شوند.
 
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) سفارش کرده اند هرجا امکان استجابت دعا باشد از خداوند شهادت بخواهید.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ائمه معصومین (ع) سفارش کرده اند در ماه مبارک رمضان که امکان استجابت دعا است از خداوند درک شب قدر، زیارت خانه خدا و کشته شدن در راهش را طلب کنید.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ائمه اطهار هر کس را بیشتر دوست داشتن برایشان شهادت می خواستند به گونه ای که امیرمؤمنان برای خود و مالک اشتر شهادت طلب می کردند.
 
وی با اشاره به روایات شهادت را بالاترین خوبی ها خواند و تصریح کرد: امیرمؤمنان در نهج ابلاغه آورده اند: « اگر به هزار هزار ضربه شمشیر بر من بزنند بهتر و آسانتر از ان است که در بستر جان دهم.»
 
وی با اشاره به روایات خاطرنشان کرد: علماء شیعیان در جبهه ای می جنگند که ابلیس و ابلیسیان از آن جبهه حمله می کنند و آنان را از شیعه دفع می کنند.
 
امام جمعه ارومیه گفت: جایگاه روحانیت به دلیل دفاع از دین و دیانت مردم و مسلمانان از کسانی هستند که با دشمنان دین در حال جنگ هستند، بالاتر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: شهداء روحانیت به علت جنگ در جبهه اعتقادات و درگیری فیزیکی یک مرتبه بالاتر از شهداء سایر اقشار هستند که روایات نیز این مسأله را تصریح می کنند.
 
گفتنی است یادواره شهداء روحانی ارومیه با حضور معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سالن آمفی تئاتر شرکت برق برگزار شد.
 
در این مراسم از خانواده های 27 شهید روحانی ارومیه تجلیل و از لوح فشرده و بانک اطلاعاتی این شهداء رونمایی شد./1301/پ202/ف
 
ارسال نظرات