۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۴۷۹۲۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

عدم هماهنگی مسؤولان بزرگترین معضل فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قمگفت: بزرگترین معضل فرهنگی کشور این است که مسؤولان فرهنگی و برنامه ریزهای فرهنگی با یکدیگر هماهنگ نیستند و مردم نیز متولیان راستین فرهنگ را نمی شناسند.
فرهنگ
حجت الاسلام والمسلمین حسن سعیدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عواملی که در بحث فرهنگ دخیل هستند گفت: عواملی که در فرهنگ دخالت دارد یا به عبارت دیگر عوامل فرهنگ ساز ایرانی ها متأسفانه یک ریشه قوی در طاغوت زدگی دارد که به تعبیر مرحوم استاد شهید مطهری استعمار فرهنگی خوانده شده است.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم ایران خود دچار طاغوت زدگی هستند و الا هیچ جوان افغانی و یا هندی هوس نمی کند که لباس ایرانی را بر تن کند؛ این روحیه استعمار زدگی باعث می شود که سعی کنیم لباس و آرایش کشورهای مختلف را داشته باشیم و به فرهنگ خود بی توجه باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: به یقین که ایرانیان دارای سنت های فرهنگی بسیاری هستند ولی در این بحث به دنبال تعریف نیستیم و کاستی ها را مورد توجه قرار می دهیم؛ یکی از آسیب های جامعه امروز رواج سریع فرهنگ های غلط در جامعه است که شناخت دلایل آن نیاز به تأمل دارد.
 
وی با ابراز تأسف از ناهماهنگی مسؤولان فرهنگی اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی باید به مردم بگویند که متصدی فرهنگی کشور کیست؟ وزیر ارشاد، سردمداران حکومت، مسؤولان کشور، مراجع تقلید یا علما.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: بزرگترین معضل فرهنگی کشور این است که مسؤولان فرهنگی و برنامه ریزهای فرهنگی با یکدیگر هماهنگ نیستند و مردم نیز متولیان راستین فرهنگ را نمی شناسند؛ نداشتن یک الگوی مناسب یا قبول نکردن یک الگوی مناسب یا هماهنگ نبودن از عوامل تشتت در فرهنگ است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این بی انصافی آشکاری است که امکانات، وزیر ارشاد، مجریان قانون اساسی و مجلس از قبیل سازمان تبلیغات را کنار بگذاریم و همه بار را درب خانه حوزه علمیه پیاده کنیم و حوزه علمیه را مسؤول فرهنگ در کشور بدانیم.
 
وی حوزه علمیه را نیز در بخش فرهنگی کشور مسؤول دانست و ابراز داشت: حوزه علمیه در حد امکانات خود درباره فرهنگ کشور مسؤولیت دارد؛ هر چند در سال های گذشته حوزه علمیه سنگ تمام نگذاشته است اما وظایف خود را که همانا مسؤولیت ارشاد و راهنمایی و تبلیغ بوده است به خوبی انجام داده است./836/ت302/ش
ارسال نظرات