۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۴۷۹۵۸
دبیرکل جنبش آزادگان بحرین:

کشورهای عربی پیرو سیاست‎های رژیم اشغالگر اسرائیل هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش آزادگان بحرین با انتقاد از سلب تابعیت 72 تن از معارضان این کشور تصریح کرد که کشورهای عربی پیرو سیاست‎های رژیم اشغالگر اسرائیل هستند.
سعيد شهابي، معارض بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید الشهابی، دبیرکل جنبش آزادگان بحرین، طی مقاله‎ای‎ که در روزنامه القدس العربی منتشر شد به بررسی وضعیت کشورهای منطقه و بحرین پرداخت و نوشت: کشورهای عربی به ویژه بحرین بر خلاف توصیه سازمان ملل متحد، شناسنامه معارضان را باطل می‎کند.


وی ابطال شناسنامه را نقشه رژیم اشغالگر اسرائیل خواند و تصریح کرد که اولین بار رژیم منفور اسرائیل شناسنامه تعدادی از فلسطینی‎ها را باطل کرد و سپس کشورهای عربی مانند بحرین این اقدام غیر قانونی را تکرار کردند.


دبیرکل جنبش آزادگان بحرین ادامه داد: انتظار می‎رود کشورهای حوزه خلیج فارس درک و فهم بیشتری نسبت به سلب تابعیت داشته باشند. نسل جدید، مرز، شناسنامه و پاسپورت برای بیان عقایدش نمی‎شناسد بلکه با آزادی کامل به بیان دیدگاه‎های خود می‎پردازد.


وی در ادامه مقاله خود به بررسی تشابه رژیم اشغالگر اسرائیل و کشورهای عربی پرداخت و نوشت: با آغاز بهار عربی در کشورهای منطقه دور جدید ابطال شناسنامه آغاز شد به طوری که این اقدام غیر قانونی تاکنون مانند سلاحی در برابر معارضان به کار گرفته می‎شود.


الشهابی افزود: رژیم آل‎خلیفه تاکنون 72 تن از معارضان بحرینی که از بومیان اصیل این کشور محسوب می‎شوند را سلب تابعیت و شناسنامه آنان را باطل کرده است.


وی با اشاره به قوانین بین المللی خاطرنشان ساخت: در ماده 15 قانون سازمان‎ حقو بشر جهان آمده است که هر انسانی می‎تواند یک کشور را به عنوان سرزمین خودش انتخاب کند و هیچ شخصی توان سلب تابعیت وی را ندارد./994/ب901/د

ارسال نظرات