۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۷۹۶۲

تمجید خطیب جمعه بیروت از مذاکرات حزب الله و المستقبل

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت گفت: برگزاری حزب الله و جریان المستقبل می‌تواند بسیاری از خلاءهای داخلی را حل کند.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های این هفته نماز جمعه بیروت که در مسجد حسنین (ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با تمجید از استمرار گفت‌وگوها بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان برای حل اختلافات گفت: برگزاری ششمین جلسه از سلسله جلسات این دو جریان برای حل مشکلات کشور و انتخاب رییس جمهور آینده لبنان می‌تواند بسیاری از خلاءهای داخلی را حل کند.

 

 

وی افزود: این گفت‌وگو میتواند لبنان را از پیامدهای اختلافات سیاسی، مذهبی و طایفه‌ای که در منطقه رخ می‌دهد، نجات دهد، همانگونه که در این مدت کوتاه نیز از تنش های مذهبی در لبنان کاسته است.

 

خطیب جمعه بیروت با بیان اینکه لبنان بیش از هر چیزی به ترویج گفتمان معتدل بین طیف‌های مختلف جامعه نیاز دارد، گفت: اگر احزاب سیاسی طرفداران خود را به تنش و اختلاف عادت دهند، در زمان حل اختلافات دیگران از فضای متشنج لبنان استفاده می‌کنند.

 

فضل الله افزود: داعش و رژیم صهیونیستی جنوب و شرق لبنان را با تهدید مواجه ساخته اند که عبور از این تهدید تنها با اتحاد و وحدت امکان پذیر است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار وضع یک استراتژی ملی برای مقابله با گروه‌های تکفیری شد و اظهار داشت که لبنان در حالی شاهد افزایش هدف قرار دادن ارتش
است که هیچ نقشه ای برای مقابله با هسته های تکفیری در داخل لبنان و در مرزهای شرقی این کشور نیست.

 

این عالم لبنانی با تأکید بر لزوم مشارکت همه جریان های سیاسی در راستای پایان دادن به پدیده تکفیر در لبنان، عنوان کرد: یک طایفه یا یک مذهب واحد به تنهایی نمی‌تواند به مبارزه با تروریسم بپردازد. همانگونه که یک جریان سیاسی نمی‌تواند این مهم را پیش ببرد.

 

 

وی افزود: وضع استراتژی ملی لبنان برای مبارزه با تروریسم باید در اسرع وقت صورت بپذیرد.

 

فضل الله، افزایش اقدامات گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای اسلامی را نشانگر ماهیت وحشیانه آنها دانست و گفت: تکفیری‌ها موجبات افزایش اختلافات مذهبی و تخریب وجهه اسلام را فراهم می‌کنند که تنها به سود رژیم صهیونیستی است.

 

خطیب جمعه بیروت تصریح کرد: جهان اسلام نیازمند اقدامی راهبردی برای مقابله با پدیده تکفیر در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است./983/ب901/ک

ارسال نظرات