۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۴۷۹۶۷

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از تخریب بسیج مردمی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از هجمه صورت گرفته جهت تخریب نیروهای بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد توصیه هایی را به مجاهدان شرکت کننده در جنگ علیه داعش ارائه کرد.

 

 

وی گفت: جهاد دارای احکامی است که باید برای رضای خداوند متعال باید به آنها پایبند بود. البته این توصیه ها تنها به مجاهدان تعلق ندارد بلکه متوجه همه مسلمانان است. احکامی مانند حرمت قتل شهروندان فقط مختص مجاهدان نیست و باید از سوی همه مردم رعایت شود.

 

 

حجت الاسلام کربلایی افزود: همگان باید از قتل و تخریب املاک و سرقت اموال افرادی که با شما نمی جنگند به شدت خودداری ورزند چرا که ما در حال دفاع از کشور هستیم و تنها با کسانی که در حال جنگ با ما هستند، می جنگیم.

 

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از هجمه های صورت گرفته علیه نیروهاب بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: این نیروها همچنان در حال نگارش صفحه های درخشانی از فداکاری هستند و جان خود را در راه نجات کشور از باند داعش تقدیم می کنند. همه گروه های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای وظیفه دارند به حمایت از این نیروهای قهرمان و فداکار بپردازند.

 

 

وی ادامه داد: برخی خانواده ها دو و یا سه شهید تقدیم کرده و سایر اعضای این خانواده ها همچنان در مناطق جنگی حضور دارند. برخی تجارت و کار و درس را کنار گذاشته تا از کشور دفاع کنند و مطمئنا اگر این فداکاری ها نبود قتل، تجاوز به زنان و سوزندان به همه شهرهای عراق رسیده بود.

 

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به ذبح 21 شهروند مسیحی در لیبی، تصریح کرد: حوادث منطقه نشان دهنده اهمیت فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی است که اگر این فتوا نبود سرنوشت نامعلومی در انتظار عراق بود. دولت باید فعالیت بسیج مردمی را سازماندهی کند.

 

 

کربلایی از یاری طلبی شیوخ عشایر مناطق سنی نشین خبر داد و تاکید کرد: شهروندان منطقه البغدادی در استان الانبار در محاصره کامل بسر برده و احتمال اینکه مورد قتل دسته جمعی قرار گیرند، بسیار است. ما در آستان قدس حسینی آمادگی کامل خود را برای یاری به این شهروندان اعلام داشته و از دولت نیز می خواهیم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکند./980/ب901/د

ارسال نظرات