۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۴۷۹۷۱
گالوپ:

وحشت از تروریسم در آمریکا افزایش پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ براساس آخرین نظرسنجی مرکز پژوهشی گالوپ به دنبال واقعه تروریستی پاریس در ماه ژانویه وتصمیم اوباما به اعزام نیروهای زمینی این کشور به عراق و سوریه به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش وحشت از عملیات تروریستی درمیان مردم این کشور به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
تروريسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش موسسه پژوهشی گالوپ به دنبال واقعه تروریستی 11 سپتامبر، 46 درصد از مردم این کشور تروریسم را بزرگترین تهدیدی که کشورشان با آن روبرو است عنوان کرده بودند.

 

به موجب همین گزارش، وحشت آمریکایی ها از خطر تروریسم طی سال های اخیر به تدریج کاهش یافته و در سال 2009 به پایین ترین حد خود رسیده بود.

 

گالوپ اشاره کرده است که در نظرسنجی مشابهی که این موسسه در فوریه سال 2009 به عمل آورد فقط 3 درصد از مردم آمریکا خطر تروریسم در این کشور را خطری جدی به شمار می آوردند.

 

همین گزارش حاکی است که با افزایش حملات تروریستی گروه داعش در سوریه و عراق در سال گذشته میلادی شمار آمریکایی هایی که این مسئله را خطری جدی علیه منافع کشورشان عنوان کرده اند رو به افزایش گذاشت تا جایی که در نظرسنجی اخیر این موسسه 8 درصد از مردم آمریکا بار دیگر تروریسم را تهدیدی جدی دانسته و خواستار برخورد جدی تر مسئولین دولت آمریکا برای مقابله با آن شده اند./982/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات