۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۴۷۹۹۸
خطیب جمعه نجف:

اجازه تهاجم فرهنگی به نجف را نمی‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف از عدم برگزاری جشن ولنتاین در نجف ابراز خرسندی کرد و گفت که اجازه تهاجم فرهنگی به این شهر را نمی‎دهیم.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینه فاطمیه کبری برگزار شد هجمه های رخ داه علیه بسیج مردمی را محکوم کرد و گفت: اتهاماتی که علیه نیروهای بسیج مردمی شنیده می شود، کذب محض بوده و کاملا به دور از واقعیت است.

 

وی افزود: شکاف امنیتی در بغداد و سایر شهرها نظیر قتل شهروندان از سوی هر جریان و مذهب و قومیتی که رخ دهد، محکوم است و عاملان آن باید شناسایی شده و به سزای عمل خود برسند. درمان این ناامنی ها با اتهام زنی یا تعلیق فعالیت سیاسی امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم همبستگی برای حل مشکلات تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: برخی گروه ها انگشت اتهام را متوجه نیروهای شیعه بسیج مردمی کرده و به اتهام زنی باطل می پردازند. متاسفانه به جای اینکه دشمنان نظام سیاسی و گروه های نظیر حزب بعث را متهم کنیم در حال اتهام زنی علیه نیروهای خودی هستیم.

 

اجازه تهاجم فرهنگی به نجف را نمی‎دهیم

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از عدم برگزاری جشن ولنتاین در عراق به ویژه نجف ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: مردم عراق به ویژه نجف اوج آگاهی دینی خود را به نمایش گذاشته و اجازه تحقق توطئه فرهنگی دشمنان را بدهند. از نیروهای بسیج مردمی و خانواده های شهدا به دلیل برگزاری مراسم مذهبی در این روز تقدیر و تشکر می کنم.

 

خطیب جمعه نجف تأکید کرد که اجازه نمی دهیم شهر مقدس نجف مورد هجمه مسائل غیر دینی قرار گیرد.

 

رژیم صهیونیستی از شرارت داعش در امان است

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی در بخش بین المللی خطبه های خود، با اشاره به جنایت های داعش در کشورهای مختلف، گفت: فقط رژیم صهیونیستی از شرارت داعش در امان است چرا که از این گروه حمایت کرده و مشکلات آن را برطرف می سازد. خطر تروریسم هم اکنون به لیبی رسیده و 21 تن از شهروندان مسیحی مصری در این کشور ذبح شدند.

 

حجت الاسلام قبانچی با تأکید بر اینکه آتشی که درصدد سوزاندن عراق است به زودی به همه جا می رسد، تصریح کرد: دولت های عربی باید با عراق در راستای کنار زدن نقاب از داعش و نشان دادن دشمنی آن با اسلام همکاری کنند.

 

اعلام وتو علیه حکومت شیعیان در یمن

 

وی همچنین به بررسی آخرین تحولات یمن پرداخت و افزود: کشورهای عربی و غربی در حالی با بیانیه قانون اساسی در یمن مخالفت می کنند که هیچ تحرکی در قبال بحرین انجام نمی دهند. اگر شیعیان در یمن به قدرت برسند مطمئنا از همه گروه ها استفاده خواهند کرد اما متاسفانه شاهد اعلام وتو علیه حکومت شیعیان در این کشور هستیم.

 

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به چهارمین سالروز انقلاب ملت بحرین، ادامه داد: اعطای تابعیت به بیگانگان بر اساس مسائل طایفه ای و اطلاعاتی برای برهم زدن بافت جامعه، لغو تابعیت علما و شخصیت های برجسته، بازداشت زنان و کودکان، تخریب مساجد و حسینیه ها، سرکوب تظاهرات و مصادره آزادی ها از جنایت های آل خلیفه به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات