۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۴۷۹۹۹

خطیب جمعه بصره خواستار تحویل سلاح مردم به دولت شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره با اشاره به تأکید مرجعیت تقلید بر انحصار سلاح در دست دولت، از شهروندان خواست سلاح خود را تحویل دولت دهند.
شيخ محمد فلک المالکي خطيب جمعه بصره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی منطقه زبیر برگزار شد بر لزوم جمع آوری سلاح از عشایر درگیر تأکید کرد و گفت: دستگاه های امنیتی با جمع آوری سلاح از این مناطق به نزاع مسلحانه میان عشایر پایان داده و همزیستی مسالمت آمیز را محقق سازند چرا که این عشایر به قانون احترام نگذاشته و شهر را به صحنه نبرد مسلحانه مبدل کرده اند.

 

وی افزود: مرجعیت تقلید با استفاده از سلاح در مراسم های مختلف به شدت مخالف است و آن را خطری برای همزیستی مسالمت آمیز می داند و بر لزوم خالی شدن شهرها از چنین پدیده هایی تأکید می ورزد.

 

حجت الاسلام مالکی نسبت به تخریب روابط میان شهروندان و نیروهای امنیتی هشدار داد و تصریح کرد: توطئه ای از سوی دشمنان برای تفرقه انداختن میان شهروندان و نیروهای امنیتی وجود دارد که هدف آن نیز تخریب رابطه میان ارتش، مردم و حکومت محلی در بصره است.

 

خطیب جمعه بصره ادامه داد: متاسفانه خبرهای رسیده حاکیست که بسیاری از مناطق اجازه بازرسی را به نیروهای امنیتی نداده و نمی خواهند سلاح را در اختیار دولت قرار دهند. از شهروندان می خواهیم به مرکز پلیس رفته و سلاح را به دولت تحویل دهند.

 

وی همچنین بر لزوم حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی تأکید کرد و بیان داشت: همه مردم و گروه ها باید به حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در جنگ با تروریست های داعش بپردازند چرا که این نیروها در حال باز کردن صحفات درخشانی از فداکاری هستند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: جنگ با داعش در پایان خط قرار دارد و خبر پیروزی نهایی بر این گروه تروریستی و حامیان آن در آینده ای نزدیک اعلام می شود./980/ب901/د

ارسال نظرات