۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۴۸۰۱۳
یکی از مراجع تقلید نجف اشرف:

جامعه جهانی با سکوت از تروریسم حمایت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با سفیر سوئد، ظلم و ستم علیه شیعیان جهان را طاقت فرسا توصیف کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با یورگن لندستروم سفیر سوئد در عراق، نسبت به ظلم و ستم علیه شیعیان جهان ابراز ناراحتی کرد و گفت: ظلم و ستم و تروریسمی که شیعیان در عراق و سراسر جهان متحمل می شوند، بسیار طاقت فرساست.

 

وی از عملکرد جهانیان در قبال این مساله به شدت انتقاد کرد و افزود: جهانیان نه تنها توجهی به قربانیان ظلم و ستم ندارند، بلکه واقعیت ها را واژگون کرده و بدینوسیله از یاری رسانی به ما خودداری می ورزند.

 

حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: جامعه جهانی باید ابتدا بیماری را شناخته و سپس با بیان حقایق به معالجه آن بپردازد، اما مساله اصلی اینست که با سکوت به تروریسم یاری رسانده و از ادای وظیفه فرار می کنند.

 

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم کمک سازمان های جهانی برای حل مشکلات عراق تأکید کرد.

 

سفیر سوئد نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت: سوئد کمک های فراوانی به آوارگان و کودکان عراقی کرده است و به حمایت از ارتش عراق در مبارزه با تروریسم می پردازد.

 

وی با اشاره به حضور جمع کثیری از عراقی ها در سوئد، خاطر نشان ساخت که سوئد به این افراد که در زمینه های اجتماعی و اقتصادی فعالیت به این کشور کمک می کنند، افتخار می ورزد./980/ب901/د

ارسال نظرات