۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۴۸۰۱۸
یکی از علمای عراق:

حاکمان غیراسلامی منطقه توانایی کنترل تروریسم را ندارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق، حاکمان منطقه را به دلیل عدم توانایی مبارزه با تروریسم مورد انتقاد قرار داد.
آيت الله محمدتقي مدرسي از علماي كربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی از علمای شهر مقدس کربلا در دیدار با جمعی از مجاهدان بسیج مردمی عراق با اشاره به برگزاری کنفرانس ضد تروریسم در آمریکا، خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت: اگر در ادعای خود صادق هستید، باید ریشه های تروریسم را خشکانده و به دلایل گسترش آن در عراق، سوریه، لیبی و مصر پس از آنکه تنها در سومالی و نیجریه بود، به صورت جدی بیندیشند.

 

وی درباره سخن یکی از مقامات آمریکایی درباره تشکیل شبکه گسترده مبارزه با تروریسم در جهان، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم و تندروی به شیوه های مختلفی نیاز دارد و نباید آن را تنها در زمینه نظامی منحصر کرد. با جلوگیری از حمایت از تندروی در منطقه، پذیرش علمای معتدل و تحکیم ارزش ها می توان بر این پدیده فائق آمد.

 

آیت الله مدرسی ادامه داد: تروریست ها به شیوه های مختلفی از خشونت نظیر ذبح و زنده سوزاندن روی آورده اند. این در حالی است که حکومت های غیراسلامی حاکم بر منطقه سال هاست نتوانسته اند جلوی تروریسم و خشونت را بگیرند و با وجود پیشرفت تسلیحاتی و نظامی در مبارزه با این پدیده ناکام مانده اند.

 

این عالم عراقی بر لزوم بازگشت به اسلامی اصیل تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: برخی جریان ها راه را برای اندیشه های تندرو و افراطی باز کرده اند تا دین را عامل خونریزی معرفی کنند و درصدد به حاشیه راندن اسلام و مسیحیت هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات