۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۸۱۳۱
آیت الله حکیم در دیدار مشاور وزیر امور خارجه انگلیس:

برخی دولت‎ها در ظاهر تروریسم را محکوم و مخفیانه از آنان حمایت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از برخورد دوگانه برخی دولت‎ها با تروریسم انتقاد کرد.
حضرت آيت الله محمد سعيد حکيم از مراجع نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار ایما نیکلسون مشاور وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به پیامدهای تفکر تروریسم در سراسر جهان هشدار داد.

 

وی گفت: این خطر ابتدا با ذبح شیعیان افغانستان آغاز شد و سپس به عراق و منطقه و اروپا رسید. همه این مشکلات در پرتو بی توجهی در قبال انتشار فرهنگ خشونت و تندروی به وجود آمد. برخی از کشورها به صورت علنی به محکومیت تروریسم می پردازند اما در خفا به حمایت و ارسال کمک به این گروه ها مشغول هستند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شیعیان بیش از همه در معرض ترویسم قرار دارند، افزود: منشأ افکار تندرو و حامیان آن که نزدیک به 100 سال است به حمایت از این افکار می پردازند، باید شناسایی شوند.

 

حضرت آیت الله حکیم تأکید کرد: شیعیان با وجود مشکلات و سختی های فراوانی که متحمل می شوند، همچنان استوار مانده اند. آنان از جنگ فکری که داعش و سایر گروه های تکفیری به راه انداخته اند ضربه نمی خورند، زیرا به هیچ وجه  تحت تاثیر این افکار قرار نمی گیرند. 

 

وی در خصوص شیعیان موجود در انگلستان، خاطر نشان ساخت: افزایش تعداد شیعیان در انگلستان مهم نیست بلکه نکته مهم، پایبندی آنان به مفاهیم اسلامی به شمار می آید. ما به ارشاد پیروان اهل بیت(ع) در انگلستان و سراسر جهان می پردازیم تا الگوی اخلاقی برای دیگران باشند و از خشونت و بی قانونی به شدت خودداری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات