۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۸۱۳۴
مدیر کل اوقاف اردبیل:

جامعه آرمانی با گسترش مفاهیم و معانی قرآن محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گسترش مفاهیم و معانی قرآن کریم را عامل به وجود آمدن جامعه آرمانی دانست و گفت: سرلوحه قرار دادن آموزه های قرآن کریم سبب دست یابی به عزت می شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در حلسه هماهنگی آزمون کتبی حفظ قرآن کریم با اشاره به اهمیت گسترش مجالس و محافل قرآنی در جامعه، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب نور و هدایت بشریت است و گسترش مجالس و محافل قرآنی در جامعه قطعا سبب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

 

وی افزود: برای این که بتوانیم جامعه قرآنی و آرمانی داشته باشیم باید مفاهیم و معانی قرآن را در جامعه توسعه و گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام قیامی، با تاکید بر لزوم داشتن زندگی قرآنی، تصریح کرد: هر زمانی که به قرآن کریم مراجعه کرده و تعالیم ارزشمند آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم می توانیم به عزت دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری جامعه بشری است، اظهار داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از این کتاب نورانی در مسیر الهی حرکت کند.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل، قرآن را راهنمای زندگی فردی و اجتماعی بشر دانست و تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به درک مفاهیم و مبانی قرآن برای انتخاب و پیمودن مسیر درست و روشن نیاز داریم.

 

حجت الاسلام قیامی تدبر و عمل به قرآن را لازمه بهبود وضعیت اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: هدف از توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اندیشه ورزی در قرآن کریم است چرا که تدبر در قرآن و عمل به دستورات آن سبب اصلاح جامعه و بهبود اخلاق اجتماعی خواهد شد.

 

این مسؤول، گسترش حفظ قرآن کریم را عملی بسیار شایسته در جامعه دانست و گفت: مراکز قرآنی و مسؤولان باید همت ویژه ای برای راه اندازی نهضت حفظ قرآن در جامعه داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین رویداد قرآنی در استان، بیان داشت: آزمون سراسری کتبی مرحله سوم طرح  تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه 15 اسفندماه 93 درحسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: این رویداد قرآنی، بزرگترین رویداد حفظ قرآن در کشور و به تبع آن در استان است که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام قیامی، تاکید کرد: حضور حداکثری حافظان قرآن کریم در این واقعه عظیم قرآنی در کنار علما، مسؤولان استانی و اساتید جامعه قرآنی استان نشان از اجابت تدبیر مقام معظم رهبری و سبب انجام و شکوفایی قرآن در استان می شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات