۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۲۳۲

اعزام 82 دانش آموز شیعه و سنی آذربایجان غربی به حج عمره مفرده

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: 82 دانش آموز استان آذربایجان غربی به سرزمین وحی سفر می کنند.
رييس سازمان دانش آموزي آذربايجان غربي

علی سیفی نیا، رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه، با اشاره به اینکه ثبت نام عمره دانش آموزی از 15 مهر ماه سالجاری آغاز شده است، اظهار داشت: در حج عمره سال جاری 150 نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: دانش آموزان منتخب برای اعزام به حج عمره دانش آموزی از اعضای تشکل های دانش آموزی پیشتازان، نخبگان قرآنی، علمی و فرهنگی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی هستند.

 

سیفی نیا با اشاره به تشکیل ستاد حج عمره در سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: با تشکیل ستاد حج عمره دانش آموزی در این سازمان مدارک داوطلبان از سوی این ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از بین 150 نفر داوطلب 70 نفر از دانش آموز تشیع و 12 نفر از دانش آموزان تسنن برای حج عمره مفرده انتخاب شدند.

 

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی هدف از این سفر معنوی را ایجاد زمینه های روحی، روانی و ذهنی برای زائران، آشنایی با محیط و فضای اقامه مناسک حج، تمرین حضور منظم در کسرت و شکل زائر اعلام کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی دو روزه برای دانش آموزان اعزامی به حج عمره مفرده، تصریح کرد: ایجاد انس، اخوت و آشنایی زائران با یکدیگر، ایجاد فضای معنوی و هماهنگی در آموزش زائران از اهداف این دوره آموزشی است که 29 و 30 بهمن ماه در سالن شهید رجایی ارومیه برگزار شد.

 

سیفی نیا اظهار داشت: 12 زائر اهل تسنن راهی سرزمین وحی شده اند و 70 زائر اهل تشیع  پنجم اسفند ماه از فرودگاه تبریز به مدت ده روز به مکه معظمه اعزام می شوند./936/ت303/ب4

ارسال نظرات