۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۸۲۵۳
به همت دانشکده علوم قرآنی بجنورد؛

همایش شیوه های نوین آموزش الحان قرآنی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از برگزاری همایش آشنایی با شیوه های نوین آموزش الحان قرآنی در بجنورد به همت این دانشکده با مشارکت نهادهای فرهنگی مذهبی خبر داد.
حجت‌الاسلام رحيم مهدوي پور، رييس دانشکده علوم قرآني بجنورد

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: دوشنبه هفته جاری، چهارم اسفند ماه همایش آشنایی با شیوه های نوین آموزش الحان قرآنی با حضور علی ‌اصغر شعاعی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و از قاریان بین‌المللی کشور در بجنورد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این همایش ویژه قاریان، حافظان، مداحان و مربیان قرآنی بوده و بر اساس برنامه با حضور افزون بر 300 نفر از قاریان، حافظان و مربیان قرآنی و نیز مداحان خراسان شمالی در محل شبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به این که همایش آشنایی با شیوه های نوین آموزش الحان قرآنی از ساعت 14 فردا تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت، افزود: در این همایش علی‌اصغر شعاعی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و از قاریان بین‌المللی کشور که با ارائه شیوه‌ های نوین در آموزش صوت و لحن و مقامات قرآنی، مؤفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره مختلف قرآنی شده، شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم را برای قاریان، حافظان و مربیان قرآنی شرکت کننده در همایش تدریس می کند.

 

به گفته وی، همچنین در این همایش ضمن قرائت آموزشی این قاری بین المللی، لوح های فشرده روش های نوین آموزش الحان قرآنی نیز در بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدوی پور خاطرنشان کرد: بعد از اتمام همایش آشنایی با شیوه های نوین آموزش الحان قرآنی، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان و مربیان قرآنی و مداحان شرکت کننده در این همایش و نیز عموم مردم همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی از اقشار مختلف مردم برای حضور در محفل انس با قرآن با حضور علی‌اصغر شعاعی، قاری بین المللی کشور و دیگر قاریان برجسته قرآنی دعوت کرد و گفت: مجموعه برنامه های مزبور به همت دانشکده علوم قرآنی بجنورد و مشارکت نهادهایی نظیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد، دانشگاه دولتی بجنورد، ستاد نیروهای مسلح استان و غیره برگزار می شود.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در ادامه در مورد وضعیت این دانشکده، با اشاره به پایان یافتن مشکلات چند سال گذشته این مرکز آموزش عالی، اظهار کرد: در حال حاضر 170 دانشجو در سه رشته کارشناسی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به این که از تعداد کل دانشجویان این دانشکده 70 نفر برادر و مابقی خواهر هستند، اضافه کرد: در این دانشکده سه رشته علوم قرآن و حدیث، تربیت معلم قرآن و تفسیر قرآن کریم تدریس می شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین مجوز پذیرش دانشجو در مقطع ارشد نیز برای این دانشکده دریافت شده و به احتمال زیاد از سال تحصیلی آینده حداقل در یک رشته علوم قرآنی اقدام به پذیرش دانشجوی ارشد خواهیم کرد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات