۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۲۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از تعالیم قرآنی راهشگای سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از تعالیم قرآنی راهشگای سعادت انسان است، گفت: باید در برنامه های زندگی خود از معارف و تعالیم گرانقدر قرآن کریم بهره های شایسته ای را داشته باشیم.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نخستین جشنواره قرآن و عترت ویژه جوانان و کارکنان هلال احمر استان مازندران و یادمان آیت الله غیوری نماینده فقید ولی فقیه در هلال احمر کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد با بیان این که قرآن کریم کتابی ارزشمند است، گفت: باید تلاش کنیم تا بهره برداری ارزنده از معارف نورانی این کتاب ارزشمند داشته باشیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی تصریح کرد: قرآن کریم مانند نهر آبی است که یک چشمه وحی تشنگان آن را سیراب می کند و باید معارف آن را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که ما به دنبال این هستیم انسان هایی که عاشق قرآن و عترت هستند را به جامعه تحویل دهیم، افزود: کسی که قرآن می خواند دهان اوبه گناه آلوده نشده و خود را پاک نگه می دارد.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از تعالیم قرآنی راهشگای سعادت انسان است، خاطرنشان کرد: باید در برنامه های زندگی خود از معارف و تعالیم گرانقدر قرآن کریم بهره های شایسته ای را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام اصغری، افزود: جوانان هلال احمر که به فکر نجات انسان ها هستند جان عزیزشان را با قرآن صیقل داده و عاشقانه ترین کارها را کرده  که با کم ترین حقوق در شرایط سخت خدمت دهی به مردم دارند.

 

مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران نیز در این مراسم، گفت: از آنجا که فلسفه وجودی تشکیل سازمان جوانان حضور موثر، فعال و متعهدانه جوانان و نوجوانان در ارائه خدمات بشر دوستانه و خیرخواهانه است.

 

ولی پور ادامه داد: تلاش در زمینه مستحکم کردن پیوند جوانان و نوجوانان با قرآن و تربیت اسلامی امری مهم و ضروری است که باید تلاش کنیم تا در این راستا گام های ارزشمندی برداریم.

 

وی تصریح کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با هدف ارتقای دانش و سلامت دینی، معنوی و تقویت روحیه خدمت به همنوعان و نیازمندان، نخستین جشنواره سراسری قرآن و عترت را در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی برای اعضای داوطلب و کارکنان هلال‌احمر برگزار کرده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: رشته‌های مسابقه عبارت از قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ دو جزء، پنج جزء، ده جزء و بیست جزء قرآن کریم، اذان، مفاهیم قرآنی، حفظ احادیث موضوعی، حفظ آیات موضوعی و دل نوشته ها است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات