۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۴۸۳۵۳
24 اسفندماه جاری صورت می گیرد؛

سفر ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، 24 اسفندماه جاری، جهت پیگیری مشکلات منطقه محروم بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به این منطقه سفر می کنند.
دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، عصر امروز، در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان، با قدردانی از حضور مستمر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ و پیگیری مشکلات مناطق محروم، این سفرها را منشأ برکات بسیار برای مناطق محرومی همچون بازفت دانست و خواستار همکاری همه جانبه مسؤولان استانی برای رفع هر چه بهتر مشکلات مردم در این مناطق شد.
 
وی با بیان این که توجه به نقاط محروم از مهم ترین ویژگی های نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری است که از بدو ورود وی به استان در دستور کاری این مقام مسؤول قرار گرفته است، گفت: لازمه رفع محرومیت، توجه همگانی به این مناطق توسعه نیافته است که این مسأله همکاری دستگاه های اجرایی استان را می طلبد.
 
امام جمعه کوهرنگ حضور مسؤولان ارشد استان و همچنین ائمه جمعه در مناطق محروم را بسیار کارگشا دانست و افزود: به همین منظور در تاریخ 24 اسفندماه جاری بازفت میزبان همه ائمه جمعه استان خواهد بود.
 
این مقام مسؤول حضور دسته جمعی ائمه جمعه استان در منطقه محروم بازفت را عامل ارتقاء فرهنگی این منطقه دانست و ابراز داشت: همین که مردم ببینند مهم ترین چهره های فرهنگی استان در کنار نماینده ولی فقیه در استان به این منطقه سفر می کنند و دغدغه فرهنگی و عمرانی و حل مشکلات آن ها را دارند، خرسند می شوند و این در رضایت مندی آن ها از نظام بسیار مؤثر خواهد بود.
 
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به بارندگی های روزهای اخیر، از مسدود شدن راه دهستان موگویی در پی بارش شدید برف خبر داد و گفت: در این دهستان نزدیک به هزار خانوار زندگی می کنند که می طلبد مسؤولان با همه وجود برای رفع این بحران وارد میدان شوند.
 
وی در ادامه با اشاره به سوم اسفند ماه، سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام خطاب به روحانیت، مراجع و حوزه های علمیه گفت: حضرت امام(ره) در جامعه اسلامی مکتبی را بنا نهاد که در زمان طاغوت تنها اسمی از آن باقی مانده بود اما با قیام تاریخی حضرت امام(ره) و همراهی مردم اسلام دوباره احیا شد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با اشاره به نقش ارزنده روحانیت در انقلاب تصریح کرد: روحانیت نقش مهمی در تغذیه فکری و دینی مردم دارند و اگر منشور امام(ره) در میان قشرهای روحانیت کاملا عملیاتی، اجرایی و کاربردی شود به عنوان اهرم محکمی برای بقای مکتب ناب محمدی(ص) خواهد بود.
 
این مقام مسؤول با بیان این که منشور حضرت امام(ره) برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است، افزود: منشور روحانیت، منشوری جامع است که در اختیار روحانیت قرار دارد و باید مورد بهره برداری درست قرار گیرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات