۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۳۷۹
امام جمعه ساوه:

مسؤولان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساوه گفت: دشمنان به وسیله جنگ نرم به دنبال نابودی خانواده‌ها و جوانان هستند و در این راستا مسؤولان باید تلاش کنند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام سيد حسين تقوي امام جمعه ساوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید حسین تقوی امام جمعه ساوه عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر ساوه با بیان این که غفلت از ارزش های دینی و اجتماعی منجر به انحراف اخلاقی در جامعه می شود خاطرنشان کرد: تقویت ارزش‌های دینی سبب ارتقای سطح فرهنگ جامعه می‌شود و ترویج ارزش‌های دینی در بین تمام افراد جامعه به ویژه جوانان می‌تواند نقش بسیار مهمی را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که امروز دشمن با تمام توان به دنبال ضربه زدن به دین و آرمان‌های اسلام است اظهار کرد: همه و همه باید تلاش کنند تا با هوشیاری و بصیرت در عرصه فرهنگ وارد شویم و بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و سبب جلوگیری از ضربه وارد شدن به دستگاه‌های فرهنگی شویم.

 

امام جمعه ساوه با تاکید بر این که راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق را بسیار مهم و ضرروی است  بیان داشت: در حال حاضر وقوع طلاق در شهرستان زرندیه در ثبت احوال این شهرستان ثبت می شود که این اقدام آمار ساوه را بالا برده است.

 

حجت الاسلام تقوی گفت: باید با راه اندازی دفتر طلاق در زرندیه آمار این واقعه را از ساوه تفکیک کرد تا ارقام واقعی شده و مسوولان برنامه ریزی مناسبی بر اساس واقعیت داشته باشند و همچنین مسؤولان بتوانند با برنامه‌ریزی مناسبی بر اساس واقعیت به منظور کاهش طلاق در جامعه گام بردارند.

 

امام جمعه ساوه با اشاره به این که آموزش های مهارت های زندگی به جوانان باید با تغییر دیدگاه و نگرش همراه باشد تا منجر به اصلاح رفتار شود تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی در حوزه خانواده رسالت بسیار سنگینی را برعهده دارند و اگر در این امر کوتاهی کنند منجر ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های این مهم در جامعه می‌شود.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: دشمنان به وسیله جنگ نرم به دنبال نابودی خانواده‌ها و جوانان هستند و در این راستا مسؤولان باید تلاش کنند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.

 

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: مسؤولان باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین جوانان از طریق آموزش‌های مهارت‌های زندگی به قشر جوانان گام بردارند./842/پ203/ب4

ارسال نظرات