۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۴۸۴۵۰
اخضر ابراهیمی:

دلیل اصلی پیدایش داعش حمله آمریکا به عراق بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در نشستی بین‌المللی در «شارجه» تصریح کرد که فلسطین می‌بایست برای ارائه یک پرونده علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری رجوع کند.
اخضر ابراهيمي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خضر ابراهیمی نماینده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در نشستی بین‌المللی در «شارجه» تصریح کرد که فلسطین باید برای ارائه یک پرونده علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری رجوع کند.

 

وی ادامه داد که وضعیت فلسطینیان بدون رویارویی با اسرائیل قابل رسیدگی نیست و تل‌آویو باید بخشی از راه‌حل درگیری‌ بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها باشد.

 

نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران با کمک آمریکا و کشورهای بزرگ بتوانند راه‌حلی را برای موضوع فلسطین پیدا کنند.

 

ابراهیمی تأکید کرد که داعش، فرزند القاعده است و دلیل اصلی پیدایش آن، حمله آمریکا به عراق بوده است.

 

این نماینده سابق سازمان ملل در سوریه افزود: آمریکا به خوبی می‌داند که در عراق شکست خورده است.

 

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به شدت تلاش خود را به کار گرفته است تا در مذاکرات هسته‌ای ایران مانع ایجاد کند.

 

ابراهیمی در ارتباط با نقش ایران در منطقه گفت: ایران حقیقتاً در عراق نفوذ دارد و وجود ایران در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت ولی ما می‌توانیم با کنترل ایران در سوریه و عراق مخالفت کنیم.

 

وی خاطر نشان ساخت: ایران تلاش‌ می‌کند که مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ باشد و صرفاً به اینکه تنها یک دولت مهم در منطقه باشد، اکتفا نمی‌کند.

 

وی در خصوص مصر نیز گفت: مصر باید از امارات متحده عربی و عربستان به دلیل حمایت از به دست آوردن جایگاه خود بعنوان یکی از رهبران جهان عرب، قدردان باشد.

 

ابراهیمی در خصوص عدم مداخله نظامی در سوریه اینگونه گفت: درس‌هایی از تجربه اقدام نظامی در لیبی موجب شد تا سیاست غیرنظامی در سوریه اتخاذ شود.

 

وی ضمن تأکید بر این مطلب که باید راهکاری برای سوریه پیدا شود، گفت: روسیه از بشار اسد حمایت می‌کند و آمریکا هیچ‌ راهکاری جر برکناری بشار اسد نمی‌بیند./980/ب102/د

ارسال نظرات