۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۴۸۵۰۷
گزارش خبرنگار رسا در عراق؛

نگاهی به تازه‎های نشر حوزه علمیه نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ برخی از استادان بحث خارج حوزه علمیه نجف اشرف به انتشار کتاب یا جزوه‎های درسی پرداختند.
کتاب هاي حوزوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، چندین کتاب، جزوه درسی و مجله علمی از سوی علما و مراکز اسلامی نجف اشرف در بازار منتشر یا در کلاس های بحث خارج توزیع شد.

 

جزء دهم شرح مناسک حج حجت الاسلام سید محمدرضا سیستانی و بحث های اصول سید محمدباقر سیستانی که گزارشی از درس اصول وی به شمار می آید نیز منتشر شدند.

 

دوره علم الرجال آیت الله شیخ محمد سند از علمای بحرینی ساکن نجف و شرح کتاب کفایه آیت الله شیخ محمدباقر ایروانی که به ترتیب از کلاس های درس علم الرجال و کفایه الاصول گردآوری شده اند نیز از تازه های نشر نجف اشرف به شمار می آیند.

 

بحث های علم اصول حجت الاسلام سید محمد جعفر حکیم که برخی از آنها گزارش درس استاد وی یعنی آیت الله سند و برخی نیز گزارش درس فلسفه شیخ غلام رضا فیاضی با عنوان «سند اصول و بحث علم نفس فلسفی» در نجف منتشر شد.

 

کتاب «الاسلام و الحداثه» نوشته حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف که بحث های فلسفی را شامل می شود نیز از تازه های نشر نجف اشرف است.

 

مراکز علمی نیز در برهه اخیر انتشاراتی را ارائه کرده اند که ششمین عدد مجله علمی فصلنامه «دراسات علمیه» یکی از این انتشارات است که گزارش طلاب از درس خارج سید محمدرضا و سید محمدباقر سیستانی را شامل می شود.

 

بحث های ویژه مسائل فقهی از سوی مرکز ابن ادریس حلی، بحث های فقه، چندین عدد پژوهش های علمی فلسفی درباره علم احداث از تألیفاتی است که از سوی مراکز علمی و پژوهشی دینی توزیع شدند.

 

بحث های فقهی و قرآن از سوی نظیر مسائل التعایش مع غیر المسلمین از سوی سید حسن بحرالعلوم و پاسخ به شبهات از سوی مرکز پژوهش های تخصصی امام مهدی(عج) از جمله این انتشارات به شمار می آید./980/ب901/ک

ارسال نظرات