۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۶۲۶

برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در مدرسه علمیه نرجس بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس بیرجند از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در این مدرسه علمیه خبر داد.
شهدا

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین ضمانت برای حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است، گفت: با توجه به این‌که نسل جوان فاصله زیادی با دوران دفاع مقدس داشته و اطلاعات آن‌ها از این دوران بسیار کم است برگزاری یادواره‌های شهدا مهم‌ترین راهبرد برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به این نسل است.

 

وی افزود: با توجه به این‌که طلاب و طلبه‌های خواهر مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهدا دارند باید با سرگذشت شهدا به‌ویژه شهدای روحانی و طلبه آشنا شوند؛ به همین خاطر در روز چهارشنبه جاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در مدرسه علمیه نرجس بیرجند برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند بابیان این‌که قشر روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، تصریح کرد: معرفی سرگذشت شهدای روحانی به دست طلاب در جامعه ضرورت دارد، زیرا تابه‌حال آن‌طور که شایسته شهدای روحانی و طلبه بوده سرگذشت آن‌ها به نسل جوان معرفی نشده است.

 

حجی پور اظهار کرد: شهدای روحانی و طلبه طلایه‌داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نه‌تنها در سخن بلکه در عمل وظیفه خود را با حضور در جبهه‌ها به جامعه و دین ادا کردند.

 

وی بابیان این‌که خراسان جنوبی بیش از 50 شهید روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی هم پای مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب و پس‌ازآن در کنار مردم حضور پرشوری داشته و امروز هم با حضور در میدان‌های جهاد تبلیغ در مناطق محروم مشغول ادای وظایف خود نسبت به مردم و رهبری هستند.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند با اشاره به این‌که تمامی طلاب خواهر این حوزه در یادواره شهدای روحانی و طلبه حضور خواهند داشت، افزود: سخنران این مراسم زهرا حسن‌پور، همسر شهید، عبدالله ضابط، علمدار روایتگری است.

 

حجی پور بابیان این‌که در این مراسم و یادواره سبک زندگی شهدا به‌صورت ویژه و روش‌های روایت گری برای طلاب خواهر تشریح خواهد شد، گفت: از مدت‌ها پیش حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند به دنبال برگزاری این مراسم بوده که در ماه اخیر با همکاری مرکز مدیریت و بسیج طلاب موفق به برگزاری این یادواره با محوریت مدرسه علمیه نرجس شده است.

 

وی با اشاره به این‌که تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد دشمن نخواهد توانست کوچک‌ترین آسیبی به‌نظام و انقلاب وارد کند، یادآور شد: برپایی مراسم مداحی و برپایی نمایشگاه سیره شهدا و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این یادواره است که به‌صورت اختصاصی برای طلاب خواهر برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تمامی مدارس علمیه بیرجند ازجمله مدرسه علمیه نرجس بیرجند مراسم جشن برپاشده است./968/ت302/ب4

ارسال نظرات