۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۶۳۸

دعوت امام جمعه بیرجند از مردم خراسان جنوبی برای حضور در جشن گلریزان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند از مردم خراسان جنوبی درخواست کرد در بیست و دومین جشن گلریزان که در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی به میزبانی زورخانه ها برگزار می شود حضور پرشوری داشته باشند.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در در جمع پرستاران و در جشن سالروز ولادت حضرت زینب(س) با بیان این که این بانو اضافه بر این که عقیله بنی هاشم هستند در کرامت و بخشندگی هم مانند مادر، پدر و خانواده بزرگوار خود اسوه و الگو هستند، گفت: ما باید ایثار و فداکاری را از حضرت زینب (س) آموخته و مانند ایشان در ایثار به دیگران به ویژه محرومان و ایتام پیشگام باشیم.

 

وی با اشاره به این که اگر ایثار و از خودگذشتگی حضرت زینب (س) در تبیین واقعه عاشورا نبود این واقعه برای همیشه در صفحات تاریخ محو می شد، گفت: حضرت زنیب(س) بزرگترین پرستار تاریخ هستند و هرکس بخواهد مانند ایشان در حفظ دین تلاش کند باید دیگران را همیشه بر خود مقدم داشته و برای دیگران مانند یک پرستار مهربان و دلسوز باشد.

 

امام جمعه بیرجند ضمن تبریک این روز به همه بانوان و پرستاران افزود: با توجه به این که در آستانه سال نو هستیم و بسیاری از خانواده ها از جمله خانواده های زندانیان جرایم غیر عمد، دانش آموزان و ایتام چشم به کمک خیران و نیکوکاران دوخته اند، ادامه داد: امسال هم همچون سال های گذشته جشن گلریزان در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی با محوریت زورخانه ها و سالن های ورزشی برگزار می شود و من هم از مردم درخواست می کنم در این جشن حضور پرشوری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که امسال جشن گلریزان با محوریت کمک به دانش‌آموزان نیازمند و ایتام برگزار می شود، تصریح کرد: کمک های جمع آوری شده از مردم در این جشن به دانش آموزان نیازمند و خانواده های ایتام تعلق خواهد گرفت.

 

وی افزود: در جشن گلریزان سال گذشته 490 میلیون ریال برای کمک به نیازمندان خراسان جنوبی جمع‌آوری شد که با این مبلغ سه هزار و 600 دست البسه از مرکز کشور خریداری و با نظارت انجمن اولیای دانش‌آموزان در اختیار دانش آموزان نیازمند و ایتام خراسان جنوبی قرار گرفت.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: زورخانه امیر عرب نخستین مکان در کشور است که جشن گلریزان را 22 سال قبل آغاز کرده و این امر خداپسندانه به عنوان یک الگوی خیر خواهانه مورد توجه سایر دستگاه‌ها و سازمان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به شرکت آزاد تمامی شهروندان در جشن گلریزان خراسان جنوبی یاد‌آور شد: از تمامی علاقه‌مندان و خیران دعوت می‌شود با حضور پررنگ در این جشن در شاد کردن دل کودکان نیازمند نقش داشته و همان طور که عید زیبایی برای کودکان خود رقم می زنند برای کودکان نیازمند هم عید خوبی را به وجود آورند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات