۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۸۶۵۳
با حضور مدیر کل اداره ارشاد استان قم:

دستاوردهای جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه دیجیتال رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ نرم افزار پژوهان در مراسم دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در حوزه نشر دیجیتال رونمایی شد.
آرم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه نشر دیجیتال پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان، اساتید و طلاب حوزوی در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات قم برگزار شد.
 
قابل ذکر است در این مراسم که با همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات قم برگزار شد حجت الاسلام نجف لکزایی رییس این پژوهشگاه ضمن اشاره به فعالیت های پژوهشگاه یادآور شد: برای تسهیل در پیشرفت هر چه بهتر در زمینه های فناوری اطلاعات سعی شد که موانع از راه پژوهشگران برداشته شود و نتیجه این تلاش ها رسیدن به پیشرفت های دیجیتال در کمتر از سه ماه شد.
 
وی در ادامه افزود: این مؤسسه با تلاش در عرصه فناوری اطلاعات و دیجیتال توانست به دستاوردهای مهمی در عرصه انتقال آثار اسلامی شده است.
 
در ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مدیر کل ارشاد استان قم، با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه نشر دین گفت: بالاترین عبادت در دین نشر حوزه دین است و اگر در این راستا فعالیت کنیم و پیام را به گوش دیگران برسانیم پاداش عظیمی داریم.
 
گفتنی است در پایان مراسم از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه نشر دین رونمایی شد و در این رابطه پهلوانی مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به دستاوردهای پژوهشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان و کتابخانه دیجیتال همراه پژوهان از دستاوردهای مهم این پژوهشگاه است که از قابلت های زیادی برخوردار است.
 
وی به برخی از قابلیت های نرم افزار اشاره کرد و گفت: نشر و عرضه محتوا در قالب نرم افزار های مختلف، امکان ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی برای پژوهشگران، پژوهش های متنوع در متون نرم افزار، جست وجوی ساده و پیشرفته، سهولت کار با نرم افزار برای کاربران و بروز رسانی نرم افزار و افزودن کتاب به کتاب خانه شخصی از طریق اتصال به اینترنت از قابلیت های این دو نرم افزار هستند.
 
پهلوانی به نسخه اندروید این نرم افزار اشاره کرد و افزود: تا کنون موفق به تولید نسخه اندروید این برنامه برای تلفن های همراه شده ایم و در آینده این نرم افزار برای اجرا روی سیستم عامل های دیگر آماده می شود.
 
شایان ذکر است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تلاش می کند که در آینده با انتشار نسخه کاغدی کتاب، نسخه دیجیتال آن همزمان و یا زود تر برای علاقه مندان آماده و ارائه شود./1322/پ202/ف
ارسال نظرات