۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۴۸۷۲۳
مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل:

وظیفه حوزه های علمیه و روحانیت حراست از نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه اردبیل، وظیفه حوزه های علمیه را حراست از نظام اسلامی دانست و گفت: وجود ضعف ها، مشکلات و ناملایمت ها نباید سبب کنار کشیدن و سستی طلاب و روحانیان نسبت به وظایف خطیر حفظ و حراست از نظام اسلامی شود.
حجت الاسلام علي اصغر کاظمي، مدير حوزه علميه خواهران اردبيل

حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به طلاب و روحانیان سراسر کشور در سوم اسفند سال 1367 و با تاکید بر اهمیت این پیام تاریخی، خاطرنشان کرد: پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) حاوی مطالب ارزشمندی از تجربیات، نگرانی ها و دغدغه های ایشان درباره روحانیت و علما بود.

 

وی افزود: پیام حضرت امام(ره) به طلاب و روحانیان حاوی توصیه هایی ارزشمند برای حفظ و سلامت آینده نظام بود تا جهت گیری های اصولی آینده روحانیت دقیق و حساب شده باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی، تصریح کرد: ابلاغ این پیام تاریخی مصادف با پیام های امام خمینی(ره) به گورباچف و حکم ایشان درباره سلمان رشدی و پس از آن حکم عزل قائم مقام رهبری بوده و از این رو دارای اهمیتی بالا می باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان با اشاره به وجود چالش های پیش روی حوزه های علمیه و روحانیان، اظهار داشت: چالش های موجود در برابر طلاب و روحانیان و حوزه های علمیه باید با توجه به دقائق و ظرافت های بسیار از میان برداشته شود.

 

وی تحجر، تحریف، بی بصیرتی، غفلت، عبور سطحی از کنار پیام ها و رویدادها را از جمله چالش های موجود دانست و گفت: تلاش دشمنان در جهت جدا کردن مردم و روحانیت از یکدیگر، بدبین نمودن مردم و جامعه نسبت به روحانیت، ایجاد اختلافات سیاسی در بین روحانیان و القای نظریه جدایی روحانیت از سیاست از جمله چالش هایی است که باید با هوشیاری علما و روحانیان خنثی شود.

 

حجت الاسلام کاظمی، بیان داشت: دشمنان اسلام سعی دارند از حربه تفرقه و اختلاف افکنی در جوامع دینی و به ویژه در بین نخبگان، علما و روحانیان جامعه استفاده کرده و از هر راهی وحدت را در جامعه اسلامی که عامل پیروزی و دوام انقلاب اسلامی است از بین ببرند.

 

وی حوزه های علمیه و روحانیت را پیشرو در آگاه سازی جامعه دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ همواره در مقابل استکبار و دشمنی دشمنان اسلام افشاگری کرده و جامعه را در مورد خدعه و توطئه های دشمنان آگاه کرده اند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیت از آنجا که نخبگان و راهنمایان یک جامعه می باشند می بایست همواره چند قدم جلوتر از وقایع، خود را مهیای امور کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی، با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از روحانیان، خاطرنشان کرد: استقبال بی نظیر مردم از روحانیت و حوزه های علمیه وظیفه روحانیت را بیشتر می کند تا با توان بیشتر در جهت حراست از نظام اسلامی تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: وجود ضعف ها و مشکلات و ناملایمتی ها نباید سبب کنار کشیدن و سستی طلاب و روحانیان نسبت به وظایف خطیر حفظ و حراست از نظام اسلامی شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل، تاکید کرد: وجود ضعف ها و اشکالات همواره در هر نهاد و قشری وجود داشته است ولی با وجود هدف والا و مسؤولیت بزرگی که بر دوش روحانیت و علما گذاشته شده هرگز این ضعف ها موجب کنار کشیدن علما و روحانیت از حراست و صیانت از نظام اسلامی نشده و تاریخ بیانگر این مطلب است که این قشر با تمام وجود و در سخت ترین شرایط، سعی در از بین بردن ضعف ها و مشکلات و اشکالات کرده و در این راه همواره ثابت قدم است./937/ت302/ب4

ارسال نظرات