۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۴۸۷۳۳
با همکاری شیعیان و اهل سنت؛

همایش مبارزه با تروریست در مصر برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) مصر خبر از برگزار همایش مبارزه با تروریست در این کشور برگزار کرد.
طاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، طاهر الهاشمی، عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) مصر امروز طی بیانیه‎ای خبر از توافق با احمد کریمه، استاد شریعت اسلامی در دانشگاه الازهر مصر جهت افزایش تعامل و اتحاد بین اهل سنت و شیعه داد.

 

الهاشمی ادامه داد: قرار است که همایش و کنفرانس‎های با همکاری احمد کریمه جهت افزایش اتحاد بین اهل سنت و شیعه در مبارزه با جریان‎های تروریستی و تکفیری نظیر داعش در مصر برگزار شود.

 

در این بیانیه آمده است: این سلسله همایش‎های مبارزه با جریان‎های تروریستی در مقر جمعیت الثقلین قاهره پایتخت مصر برگزار خواهد شد.

 

وی در این بیانیه بر ضرورت‎های حفظ وحدت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تقریب و حفظ وحدت سبب حفظ امت اسلامی از آسیب و خطرها موجود در کشورهای منطقه به ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی می‎شود.


هاشمی تأکید کرد: یافتن راه‎هایی برای ایجاد همزیستی میان ملت مسلمان، وحدت اسلامی، حمایت امت اسلام از جدایی و تفرقه و برخورد با توطئه های دشمنان داخلی و خارجی اسلام  از جمله اهدافی هستند که در کنفرانس ها و نشست های تقریب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

گفتنی است شیخ احمد الکریمه از علمای الازهر مصر به شمار می آید که فعالیت های وی در این مرکز اسلامی به دلیل سفر به ایران به حالت تعلیق درآمد. /994/ب902/د

ارسال نظرات