۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۷۴۹
آیت الله نابلسی:

ترکیه و رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان با انتقاد از تجاوز اخیر ترکیه به خاک سوریه، گفت: حمایت ارتش ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروه های تکفیری بر همگان روشن است.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در دیدار با معن الاسعد، دبیر کل جریان الاسعدی لبنان به شدت از ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه انتقاد کرد و گفت: این تجاوز خطرناک می‌تواند پیامدهای نگران کننده‌ای را برای منطقه به بار بیاورد.

 

وی افزود: تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه، راه را برای دخالت نظامی سایر کشورها در این کشور  باز می‌کند. به گونه ای که امکان پیچده تر شدن وضعیت نظامی و سیاسی سوریه بسیار بالاست.

 

این عالم لبنانی با انتقاد از مواضع دولت رجب طیب اردوغان نسبت به بحران سوریه، گفت: ترکیه مانند رژیم صهیونیستی دارای سیاست های توسعه طلبانه است. موضع دولت ترکیه نسبت به بحران سوریه شباهت بسیاری به عملکرد اسرائیل دارد.

 

آیت الله قبلان، به سیاست مداخله جویانه اسرائیل و ترکیه در قبال سوریه اشاره و تصریح کرد: حمایت ارتش ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروه‌های تکفیری در سوریه بر همگان روشن است. ترکیه به دنبال تسلط بر حومه حلب و رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال حومه درعا و القنیطره است.

 

وی افزود: کشورهایی که مدعی حل سیاسی بحران سوریه هستند، در عمل همچنان به حمایت از گروه‌های تکفیری می‌پردازند.

 

گفتنی است نظامیان ارتش ترکیه روز گذشته با ورود به خاک سوریه جسد سلیمان شاه که در شمال شهر حلب دفن شده بود را به روستایی در مرز سوریه و ترکیه منتقل کردند.
 

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه این اقدام ارتش ترکیه را تجاوزی آشکار به خاک سوریه عنوان کرد و افزود که عدم تعرض نیروهای داعش به کاروان نظامی ترکیه نشانگر همکاری دولت ترکیه با گروه‌های تکفیری است./983/ب902/ک

ارسال نظرات