۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۷۵۶
یکی از مراکز حقوق بشر آمریکا خواستار شد؛

ارسال سلاح به بحرین متوقف شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراکز حقوق بشر آمریکا اقدامات رژیم آل‎خلیفه را محکوم کرد و خواستار توقف ارسال سلاح به این کشور شد.
مرکز حقوق بشر «فريدوم نام» آمريکا


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر «فریدوم ناو» آمریکا امروز طی بیانیه‎ای به بررسی بحران در بحرین پرداخت و تأکید کرد که مجامع بین المللی در چهار سال گذشته هیچ گونه اقدام تاثیرگذاری برای توقف نقض حقوق بشر در بحرین انجام نداده‎‌اند.


مرکز حقوق بشر فرودم ناو با اشاره به جنایت‎های رژیم آل‎‏‎خلیفه افزود: حکومت منامه در ماه گذشته 1221 تن را به جرم حمایت از حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین بازداشت و شناسنامه 72 تن از معارضان را باطل کرد.


این مرکز حقوقی با انتقاد از ارسال سلاح به بحرین تصریح کرد: دولت آمریکا باید ارسال سلاح به حکومت بحرین را متوقف کند.


در این بیانیه آمده است: نقض حقوق بشر در بحرین مخالف معاهدات بین المللی و قانون‎های حقوق بشر سازمان ملل متحد است. دولت منامه در سایه سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر به جنایت در بحرین می‎پردازد.


مرکز حقوق فرودم ناو ادامه داد: آمریکا در حالی با دولت بحرین به معامله اسلحه می‎پردازد که افرادی مانند عبدالهادی الخواجه، نبیل رجب و زینب الخواجه از مدافعان حقوق بشر در زندان هستند.


در این بیانیه نوشته شده است: هزاران تن از مردم بحرین در سال 2011 میلادی برای اجرای اصلاحات سیاسی، آزادی بیان، عدالت اجتماعی و اجرای قانون به خیابان‎ها آمدند ولی به سرعت قلع و قمع شدند.


مرکز حقوق فرودم ناو  از دولت آمریکا و مجامع بین المللی دعوت کرد که برای حمایت از فعالان حقوق بشر مانند عبدالهادی الخواجه، دخترش زینب و نبیل رجب اقدامات لازم و تاثیر گذاری را انجام دهند./994/ب903/د

ارسال نظرات