۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۷۷۹

کاهش علاقه دموکرات‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که دموکرات‌های آمریکایی طی سال گذشته نسبت به اسرائیل احساس همدردی کمتری دارند.
کاخ سفيد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی است که کمتر از نیمی از دموکرات های آمریکایی یعنی حدود 48 درصد، احساس همدردی و سمپاتی خود را نسبت به اسرائیلی ها در مقایسه با فلسطینی ها در تنش های مربوط به خاور میانه اعلام کرده اند.

 

در نقطه مقابل، 83 درصد جمهوری‌خواهان همچنان با اسرائیل احساس سمپاتی دارند.

 

تعداد جمهوری خواهان آمریکایی که با اسرائیل رابطه نزدیک دارند، طی سال های اخیر افزایش داشته است. در نظرسنجی سال 2000 میلادی موسسه گالوپ، 53 درصد جمهوریخواهان سمپاتی خود را با اسرائیل اعلام کرده بودند و این رقم به طور متوالی با افزایش روبرو شده است.

 

در نظرسنجی اخیر گالوپ، تنها 7 درصد جمهوریخواهان با فلسطینی ها ابراز همدردی کرده اند. کاهش چشمگیر احساس همدردی دموکرات ها با اسرائیل، می تواند به خاطر افزایش تنش در روابط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا باشد.

 

نتانیاهو قصد دارد علی رغم مخالفت کاخ سفید، اوایل ماه آینده میلادی در کنگره آمریکا سخنرانی کند. این سخنرانی به دعوت جان بینر رئیس کنگره و در خصوص برنامه هسته ای ایران و توافق احتمالی تهران با قدرت های جهانی خواهد بود./982/د102/ک

 

ارسال نظرات