۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۴۸۸۴۸
آیت‌الله اراکی در همایش تحجر و اسلام آمریکایی:

هدف جریان شیرازی از بین بردن روند شکل‌گیری هویت شیعه در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: رسانه‌های افراطی منتسب به جریان شیرازی دیگر به توهین به اهل سنت اکتفا نمی‌کنند، روند جدیدی آغاز کرده‌اند که حمله به همه مقدسات و شخصیت‌های فکری شیعی است؛ تا تمام روند هویت شیعی که در تاریخ شکل‌گرفته را از بین ببرند.
آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در آخرین شب برگزاری دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی که در تالار نور مشهد برگزار شد به بیان ابعاد گوناگون ورود تحریف‌ها و بدعت‌های در دین پرداخت و گفت: دشمن‌ترین دشمنان انبیاء و مشکلی که در راه توحید همواره معضل ایجاد کرده است، مشکل تحریف و بدعت است که در قرآن نیز به آن بسیار اشاره‌شده است.

 

وی به بیان انواع بدعت و تحریف در دین پرداخت و ادامه داد: اولین نوع تحریف، تحریف بدعت‌گذاری، دین تراشی و افزایش بر دین است و نوع دیگر آن، تحریف به کتمان است؛ جریان تحریف، چه تحریف کتمانی و چه بدعت در دین تا آنجایی که به نحله تراشی، دین تراشی و مذهب تراشی رسید، در دوران استعمار انگلیس به وظیفه انگلیسی‌ها به‌طور جدیدی پیگیری شد و در دو قرن گذشته شاهد رشد سه نحله معروف در قلب جهان اسلام هستیم.

 

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: وهابیت در عربستان، بهاییت در ایران و پادیانی گری در شبه‌جزیره هند این سه نحله هستند که به‌وسیله انگلیس‌ها حمایت و گسترش یافت به‌اندازه‌ای که بعد از تشکیل کشور نامشروع اسرائیل، برای بهاییت پایگاهی تشکیل و از دو نحله دیگر نیز حمایت شد.

 

تشیع انگلیسی یکپارچگی امت اسلامی و موجودیت شیعه را تهدید می‌کند

وی، حساسیت رهبر معظم انقلاب در قبال تحرک تشیع انگلیسی را بر خواسته از یک احساس خطر جدی دانست و ابراز کرد: این‌که رهبری به مسأله تشیع انگلیسی اشاره کردند بر خواسته از احساس یک خطر جدی است که این خطر جدی نه‌تنها یکپارچگی امت اسلامی را تهدید می‌کند بلکه موجودیت شیعه را نیز تهدید می‌کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، آغاز این رویکرد دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی را دوران پس از جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: این روش بعد از پایان جنگ تحمیلی به‌وسیله انگلیسی‌ها وسعت گرفت و با برنامه‌ریزی‌هایی، جنگ نرمی علیه روحانیت شیعه آغاز شد؛ آنان در دوران جنگ تحمیلی امیدوار بودند بتوانند از طریق جنگ، با انقلاب مبارزه کنند و آن را از پا درآورند اما مردم ایران به رهبری حضرت امام توانستند بر این توطئه پیروز شوند.

 

ایجاد جایگزین سیاسی برای انقلاب اسلامی

وی افزود: در یک سطح این جنگ نرم، جنگ ایجاد جایگزین‌هایی در عرصه سیاسی است؛ تلاش کردند جریان‌های جایگزینی برای انقلاب اسلامی ایجاد کنند زیرا این انقلاب موجی در منطقه به وجود آورده بود که اقشار عظیمی از مردم در کشورهای اسلامی به انقلاب روی آورده بودند و تفکر امام برای آنان به‌عنوان یک تفکر الگو مطرح بود؛ دانشگاهیان و روشنفکران کشورهای مختلف از تفکر امام پیروی می‌کنند و این تفکر انقلابی و اسلامی ناب در حال ایجاد وحدت مبتنی بر اسلام ناب محمدی بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برنامه‌های غرب برای از بین بردن نیروی جوان مسلمان اشاره و تصریح کرد: بن‌لادن از دوران نوجوانی دوست و شریک اقتصادی جرج بوش بوده و مدت‌ها این افراد باهم ارتباط خانوادگی داشته‌اند، بعد شاهد هستیم که این بن‌لادن تبدیل به یک رهبر انقلابی شد و عیناً شعارهایی که امام می‌داد همان‌ها را تقلید می‌کرد؛ آمریکایی‌ها تلاش داشتند او را به‌عنوان یک رهبر مبارز انقلابی جا بیندازند و جوان‌ها را از دیگر نقاط به افغانستان کشانده و از نیروی انقلابی آنان استفاده کنند. و خودشان به بهانه جریان 11 سپتامبر کشتند.

 

وی، جمع شدن جوانان در یک موقعیت را هدف آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و ادامه داد: با توجه و بررسی به جریان 11 سپتامبر خواهیم فهمید که این کار، برنامه از پیش تعیین‌شده خودشان بوده تا به این بهانه بتوانند جوانانی را که با روحیه انقلابی در افغانستان جمع کرده بودند، از بین ببرند که می‌بینیم در جریان حمله به زندان‌های مزار شریف، دریکی از بمب بارانی‌های آنان هزاران نفر کشته شدند.

 

هدف نحله‌ها، جذب و از بین بردن نیروی جوان امت اسلام است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به شکل‌گیری دیگر گروه‌ها که به نام اسلامی و جهادی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: این گروه‌ها در عراق، سوریه و پاکستان چقدر مسجد و حسینیه شیعه را منفجر کردند اما چرا یک سفارت‌خانه اسرائیل هدف انفجارهای آنان نبود؟ تاکنون حتی یک نقطه از مواضع اسرائیل در جهان را تهدید نکردند و تمام تهدید آنان علیه مسلمین است؛ یکی از اهداف آنان این بود، جوانانی که جذب تفکر اسلام ناب می‌شوند در مسیر نحله‌ها قرار دهند و از بین ببرند.

 

وی، برنامه دیگر جریان مقابل اسلام، تلاش برای ایجاد دو جریان افراطی هم در بین شیعه و هم در بین اهل سنت بود، دو جریان افراطی که سعی در تحریک احساسات شیعیان از یک‌سو، تحریک اهل تسنن از سوی دیگر و زمینه ایجاد جنگ و درگیری در تمام نقاطی که شیعه و سنی زندگی می‌کنند، بود؛ سنی و شیعه سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند و هیچ مشکلی برای یکدیگر ایجاد نمی‌کردند اما به‌یک‌باره دیدیم جریانی راه افتاده که به سنی می‌گوید شیعه دشمن توست و به شیعه می‌گوید سنی دشمن توست.

 

حمله به باورهای اهل سنت برای تحریک آنان صورت می‌گیرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیش برد این اهداف را رسانه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ابزارهای پیاده‌سازی این برنامه، رسانه‌های تبلیغاتی بود که می‌بینیم چند رسانه سنی به زبان‌های مختلف شروع به حمله به شیعه کردند و از طرف دیگر نیز ده‌ها شبکه که به اسم شیعه به اهل سنت حمله کردند، آن‌هم نه حمله نقادانه بلکه به‌گونه‌ای که اهل سنت را تحریک کنند.

 

وی به تلاش گروه شیرازی‌ها و وابستگان آنان برای واردکردن تهمت و برانگیختن خشم اهل سنت اشاره و خاطرنشان کرد: این‌ها نه اصول دین، نه فروع دین و نه تشیع می‌دانند؛ باید از شیرازی‌ها پرسید چرا از تشیع دفاع منطقی نمی‌کنید؟ در رسانه‌های خود چقدر استدلال، برهان و دلیل استفاده کردید؟ اگر دلتان به حال تشیع سوخته چرا به‌جای دلیل منطقی اتهام زنا به افراد محترم نزد دیگر مذاهب می‌زنید؟

 

هدف جریان‌های افراطی، تبدیل تقابل اسلام و اسرائیل به تقابل اسلام و اسلام است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب هدف اصلی تشکیل این گروه را تبدیل جنگ اسلام و اسرائیل به جنگ اسلام در مقابل اسلام دانست و تأکید کرد: این گروه‌ها ایجاد شده‌اند برای ایجاد ستیز و جنگ داخلی، این‌که جنگ بین اسلام و اسرائیل را به جنگ بین ایران و دیگر کشورها، جنگ سنی و شیعه و یا جنگ بین شیعیان ایجاد تبدیل کنند؛ در ابتدای این جریان، رهبری این موضوع را متوجه شدند و دستور دادند مسؤولان در مقابل این پدیده جدید مقابله کنند.

 

فرستاده ویژه رهبر معظم انقلاب به انگلیس با اشاره به مأموریت خود، تصریح کرد: پس از اطلاع رهبری از این انحراف، در سال 73 من مأمور سفر به انگلیس و بررسی جریان شدم اما با وجود اینکه در سال 73 ما با انگلیس روابط داشتیم، صدور ویزا دو سال به طول انجامید و سرانجام با فشارهایی که وزارت خارجه به انگلیس وارد کرد، آنان مجبور شدند ویزا بدهند.

 

وی به فعالیت‌های تقابلی با جریان شیرازی‌ها در انگلیس اشاره کرد و گفت: آنان با ورود به دانشگاه‌ها و تحریف عرفان اسلامی اهداف خود را دنبال می‌کردند که در مقابل من نیز وارد فضای دانشگاهی شده و با سخنرانی‌هایی عرفان ناب اسلامی را برای آنان تبیین کردم که در همین راستا، کتاب «نظریه الحکم فی الاسلام» و «درآمدی بر عرفان اسلامی» نوشته شد.

 

عربستان رسانه‌های سنی و شیعی افراطی را تأمین مالی می‌کند

آیت‌الله اراکی، دومین جریان به وجود آمده برای تخریب اسلام را جریان مرجع سازی عنوان و اظهار کرد: چنین فردی باید کسی باشد که بتواند به شکلی در مردم وجاهت داشته باشد؛ باید کسی باشد که بتواند اهداف آنان را محقق کند و هرچه آنان می‌خواهند برای آنان عملی کند؛ خودشان گفته‌اند یکی از برنامه‌های ما شناسایی افراد بانفوذی است که برای رسیدن به جاه‌طلبی و در چارچوب سیاست ما، حاضر به فعالیت باشند.

 

وی به هزینه‌های دستگاه شیرازی از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی اشاره و یادآور شد: پولی که برای دستگاه‌های شیرازی هزینه می‌شود میلیاردها دلار است که همه ما می‌دانیم هیچ مرجعیتی توان تأمین چنین پولی ندارد؛ همان عربستان سعودی که رسانه‌های سنی و افراطی را تأمین می‌کند، رسانه‌های شیعی افراطی را نیز تأمین می‌کند.

 

هدف جریان شیرازی از بین بردن روند شکل‌گیری شیعه در تاریخ است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به روش‌های جدید تخریب دین از سوی دستگاه شیرازی، تصریح کرد: رسانه‌های شیرازی دیگر به توهین به اهل سنت اکتفا نمی‌کنند، روند جدیدی آغاز کرده‌اند که حمله به همه مقدسات و شخصیت‌های فکری شیعی است یعنی کسانی که می‌توانند مرجع ایجاد تفکرات شیعی باشند؛ کسانی همچون امام، رهبری، شهید بهشتی، علامه طباطبایی از این قبیل را تخریب و تضعیف می‌کنند تا تمام روند شیعی که در تاریخ شکل‌گرفته از بین ببرند، تشیع نوینی در دنیا ایجاد کنند تا به منافع اسرائیل و غرب آسیبی وارد نشود.

 

وی، ایجاد وحدت از سوی نظام جمهوری اسلامی را سیره ائمه (ع) دانست و گفت: همان سیاستی که انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها و سلطنت‌طلبان می‌خواهند به جوانان بگویند که انقلاب شما اشتباه بود، حالا یک عمامه به سر بیاید و همین حرف‌ها را تکرار کند؟ امام هفته وحدت را اعلام کردند، این وحدتی که ما می‌گوییم همانی است که ائمه اطهار (ع) به ما سفارش کرده اند، ائمه گفتند «با سنی‌ها خوش‌رفتاری کنید و به آنان احسان کنید»./9315/پ201/ش

ارسال نظرات