۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۸۹۲۹
شیخ علی سلمان همچنان در زندان؛

جلسه بعدی دادگاه 5 فروردین برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دادگاه بحرین در دومین جلسه محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، به تداوم بازداشت وی رأی داده و 25 مارس (پنجم فروردین) را موعد بعدی دادگاه اعلام کرد.
شيخ علي سلمان دبيرکل الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاهی در منامه قبل از ظهر چهارشنبه (امروز) در پایان دومین جلسه محاکمه شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق، به تداوم بازداشت وی به منظور آنچه تکمیل «تحقیقات» می‌نامد، رأی داد.

 

«عبدالله الشملاوی» وکیل مدافع شیخ سلمان در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» با بیان اینکه دومین جلسه محاکمه شیخ سلمان در منامه برگزار شده و قبل از اعلام حکم، وقت تنفس اعلام شد، تاکید کرد: حکم دادگاه پس از بررسی درخواست‌ هیئت وکلای مدافع، اعلام شد.

 

جمعیت الوفاق بحرین نیز در خبری کرد که دادگاه بحرین در دومین جلسه محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، به تداوم بازداشت وی رأی داده و 25 مارس (پنجم فروردین) را موعد بعدی دادگاه اعلام کرد.

 

دومین جلسه محاکمه شیخ سلمان صبح امروز همانند جلسه نخست به ریاست قاضی «علی بن خلیفه الظهرانی» فرزند رییس سابق پارلمان بحرین تشکیل شد.

 

وبگاه خبری «مرآة‌ البحرین» نیز اعلام کرد: هیئت وکلای مدافع شیخ سلمان،‌ حضور وزیر کشور بحرین و شهادت در پیشگاه دادگاه را خواستار شد ولی دادستانی کل با احتیاط درباره این موضوع برخورد کرد. دادگاه همچنین درخواست هیئت وکلای مدافع شیخ علی سلمان برای آزادی وی تا زمان برگزاری جلسه آینده را رد کرد.

 

بر اساس این گزارش، مأموران دادگاه بحرین درحالی از ورود روزنامه‌نگاران و برخی دیگر از فعالان سیاسی کشورشان به جلسه محاکمه شیخ سلمان ممانعت کردند که هیئت‌هایی از سفارت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در این جلسه حضور به هم رساندند. منامه تنها به «خلیل مرزوق» از رهبران جمعیت الوفاق اجازه حضور در سالن دادگاه را داد.

 

«جلیله السید» یکی از اعضای هیئت وکلای مدافع شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق، بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه موکلش با بیان اینکه قلم و کاغذ در داخل زندان در اختیار شیخ سلمان قرار داده نشده است، افزود: دبیرکل جمعیت الوفاق اتهامات وارده را کاملاً رد کرده و به آنها پاسخ داد، شیخ سلمان تاکید کرد که اتهام تلاش برای سرنگونی نظام به امثال وی وارد نیست.

 

شیخ سلمان در اولین جلسه محاکمه‌اش به قاضی دادگاه گفت که چنانچه سخن گفتن از نقض حقوق، اهانتی به وزارت کشور به شمار می‌رود، پس گزارش بسیونی نیز می‌تواند توهینی به وزارت کشور باشد.

 

السید تاکید کرد که سخنرانی‌های شیخ سلمان به گونه‌ای تکه تکه و ترکیب شده است که بر خلاف مقصودش، وی را متهم می‌کنند.

 

شیخ علی سلمان هفتم دی ماه گذشته از سوی وزارت کشور بازداشت و به منظور بازجویی به دادستانی کل انتقال داده شد. پس از تکمیل روند بازجویی، نخستین جلسه دادگاه در ماه میلادی گذشته برگزار شد. جلسه امروز دادگاه منامه دومین جلسه محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق به شمار می‌رود که با اعتراضات فراگیر مردمی روبرو شده است./980/ب102/د

ارسال نظرات