۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۴۸۹۷۹

افزایش آزار و اذیت زنان مسلمانان در استرالیا

خبرگزاری رسا ـ زنان مسلمان در استرالیا به دلیل مزاحمت های خیابانی نژادپرستان از کمترین امنیت در سال های اخیر برخورددار هستند.
اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آزار اذیت زنان مسلمان در استرالیا شامل فحش و ناسزا، هل دادن و انداختن آب دهن بر آن ها به شدت افزایش یافته است.
 
یکی از زنان مسلمان گفت که دخترش در حال حرکت به خانه بود که مردی به طور ناگهانی بر سر وی فریاد زده ناسزای رکیک گفت و گریخت.
 
مرکز گزارش های اسالم هراسی در استرالیا از جمع آوری اطلاعات و آمار درباره این مزاحمت ها گزارش داد و گفت در بسیاری از موارد پیش روی فرزندان به والدین مسلمان توهین و جسارت شده است.
 
بعد از واقعه گروگانگیری در کافه لیندت سیدنی و قانون ممنوعیت نقاب زنان در استرالیا، آزار و اذیت مسلمانان به طور چشم گیری افزایش یافته است.
 
لیدی شلیا، وکیل مدافع جامعه اسلامی استرالیا، تونی ابوت نخست وزیر این کشور را به دلیل صحبت درباره بی اعتنایی رهبران اسلامی استرالیا علیه افراط گرایی، متهم به برانگیختن احساسات عمومی علیه مسلمانان کرد.
 
وی هشدار داد که اگر صحبت های تحریک آمیز تونی ابوت و دیگر مسؤولین ادامه پیدا کند، شرایط اجتماعی برای زنان مسلمان بسیار سخت و ناامن خواهد شد.
 
راهب ایوبی، یکی از اعضای جامعه اسلامی استرالیا گفت: تنها راه مبارزه با اسلام هراسی روشنگری جامعه با اطلاعات صحیح است. اگر مردم حقایق را درباره اسلام بدانند خواهند فهمید که هیچ رابطه ای بین اسلام و آنچه در رسانه ها از اسلام نشان داده می شود وجود ندارد.
 
وی از جامعه استرالیا خواست که در مورد اسلام و مسلمانان اطلاعات کسب کنند.
 
ملانی شلیگر عضو سازمان معاضدت قضایی گفت افراد مسلمانی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند این حق را دارند که به پلیس شکایت کرده و پرونده ای قضایی تشکیل دهند.
 
خاطرنشان می شود که گروه های اسلامی استرالیا از نخست وزیر این کشور به دلیل تهدید مسلمانان به سلب تابعیت اعتراض کردند./847/ب902/ک
ارسال نظرات