۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۴۸۹۸۹
دست های آلوده؛

گزارش تفصیلی از سلاح‎های ویژه آمریکایی در دستان داعشی ها

خبرگزاری رسا ـ شماری زیادی از شبه نظامیان داعش از زندانیان سابق در بازداشتگاه های عربستان سعودی بودند که مشروط بر پیوستن به نیروهای داعش از اینگونه مراکز ازاد شدند.بموجب انتشار مطالب محرمانه از سوی وزارت داخلی عربستان سعودی، رهبران ریاض اینگونه زندانیان اعدامی که قرار بود با بریدن سرشان اعدام شوند را بمنظور پیوستن به نیروهای جهادی به سوریه اعزام کرده اند.
کمک هوايپماهاي آمريکايي به داعش

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا،  18 شهریور 93 دولت آمریکا خبر از ائتلاف با حضور 40 کشور علیه جنگ با داعش را اعلام نمود. جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این روز گفت: «چهل کشور برای تشکیل ائتلاف علیه داعش اعلام موافقت کردند.» و 4 روز بعد یعنی 22 شهریور 93، کاخ سفید اعلام وضعیت جنگی میان آمریکا و داعش را رسما اعلام نمود. "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در این تاریخ اعلام کرد که همانگونه‌ای که آمریکا با القاعده و وابستگان آن در سراسر دنیا در حالت جنگی به سر می‌برد، در مقابل داعش نیز ما در وضعیت جنگی قرار داریم. "جان کربی" سخنگوی پنتاگون نیز در بیاناتی مشابه جاش ارنست، وضعیت جنگی میان آمریکا و داعش را تایید کرد.

 

صحبت های ساکی در 18 شهریور 93 در خصوص تشکیل ائتلاف علیه داعش در حالی شکل گرفته بود که روزنامه انگلیسی گاردین در همین روز در گزارشی خبر از در اختیار داشتن حجم بالایی از تسلیحات ساخت آمریکا توسط این گروه تروریستی داد.

 

در همین راستا 24 شهریور 93 رهبر معظم انقلاب پس از ترخیص از بیمارستان در خصوص دعوت آمریکا از ایران برای همراهی در این ائتلاف فرمودند: «و امّا یک مطلبى هم خارج از مسئله‌ى بیمارستان و بیمارى و محیط بیمارستان عرض بکنم و آن اینکه من این چند روزه - این دوسه روز آخر - تفریحى داشتم و آن تفریح عبارت از این بود که گوش میکردم به حرفهاى آمریکایى‌ها در زمینه‌ى داعش و مبارزه‌ى با داعش و حرفهایى که میزنند؛ حرفهاى پوچ و توخالى و جهت‌دار. از جمله‌ى آن چیزهایى که براى من واقعاً مایه‌ى تفریح بود، این بود که دیدم، هم وزیر خارجه‌ى آمریکا، هم آن دختر - سخنگویشان که مى‌آید وامى‌ایستد آنجا حرف میزند، صریحاً گفتند که ما از ایران براى ائتلاف علیه داعش دعوت نمیکنیم! اوّلاً چه افتخارى بالاتر از این براى ما که آمریکا در یک کار دسته‌جمعى، در یک کار خلافِ غلطى که دارند انجام میدهند، از ما مأیوس باشد و نخواهد که ما باشیم؛ این براى ما مایه‌ى افتخار است، مایه‌ى تأسّف نیست. ثانیاً دیدم همه‌شان دروغ میگویند؛ براى اینکه همان روزهاى اوّلى که مسئله‌ى داعش در عراق پیش آمد، آمریکایى‌ها به‌وسیله‌ى سفیرشان، از سفیر ما در عراق، درخواست کردند که بیایید بنشینیم درباره داعش با هم هماهنگى کنیم. سفیر ما این را منعکس کرد؛ بعضى از مسئولین ما هم حرفى نداشتند، من مخالفت کردم؛ گفتم در این قضیّه، ما بخصوص با آمریکا همراهى نمیکنیم؛ چون اینها خودشان دستشان آلوده است؛ در این قضیّه ما چطور بیاییم با کسانى که دستشان آلوده است و نیّتشان آلوده است همکارى کنیم؟ بعد از آن هم همین آقاى وزیرخارجه‌اى که این حرف را آمد جلوى چشم همه‌ى دنیا پشت دوربین گفت که «ما از ایران همکارى نمیخواهیم»، همین ایشان، شخصاً از آقاى دکتر ظریف درخواست کرده بود که بیایید ما در این قضیّه همکارى کنیم؛ دکتر ظریف رد کرد. معاون او هم - که او هم یک زنى است که مى‌بینید، مى‌شناسید  از آقاى عراقچى در مذاکراتش درخواست کرده بود که بیایید ما همکارى کنیم؛ اینها رد کردند. بعد از آنکه آنها رد کردند و ما صریحاً گفتیم با شما در این قضیّه همکارى نمیکنیم، حالا میگویند ما ایران را نمیخواهیم وارد کنیم!»

 

همچنین پس از 6 ماه تشکیل این ائتلاف و اعلام حملات گسترده علیه داعش از سوی آمریکا مقام معظم رهبری 29 بهمن 193 در بیاناتی در دیدار با مردم آذربایجان این ائتلاف را مزوّرانه نامید و ادعای آمریکا در خصوص حمله به مواضع داعش بای نابودی آن را دروغ دانست. ایشان فرمودند:

 

«در همین قضیّه‌ی داعش، اینها ائتلاف تشکیل دادند؛ البتّه دروغ میگویند، مزوّرانه است؛ نامه نوشتند به وزارت خارجه‌ی ما که اگر شماها میگویید آمریکا از داعش حمایت میکند، نه، این دروغ است، ما حمایت نمیکنیم. خب، اندکی بعد از آن، عکسهای کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش که در اختیار مجاهدین انقلابی بود، منتشر شد! میگویند، حرف میزنند، ادّعا میکنند، [امّا ]خلاف میگویند، آن هم خلافی که به این روشنی و به این وضوح و به این زودی آشکار میشود. جمهوری اسلامی این‌جوری نیست؛ ما وقتی وارد بشویم، همان‌طور که امیرالمؤمنین فرمود که ما رعد و برق نخواهیم داشت، مگر آن‌وقتی که بارانی به دنبال آن باشد.»

 

لذا در این راستا رجانیوز به بازخوانی حمایت های رخ داده از سوی آمریکا به گروه تروریستی داعش را در چند شماره می پردازد.

 

23 آبان 1393:

دو ماه پس از اعلام وضعیت جنگی فی مابین آمریکا و داعش از سوی کاخ سفید؛ این منبع بلند پایه عراقی که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود شد، در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد افشا کرد که «گروهک تروریستی تکفیری داعش شماری از نیروهای ارتش عراق و داوطلب مردمی شرکت کننده در عملیات الانبار را با استفاده از سلاح‌هایی به قتل رساند که تنها در آمریکا ساخته می‌شود.»

 

این منبع بلند پایه عراقی گفت: «شک و تردید‌های ما از آنجا نشات گرفت که تعدادی از سربازان عراقی و نیروهای داوطلب مردمی که در استان الانبار حضور و فعالیت داشتند، در معرض تیرهایی قرار گرفتند که از سوی تک تیراندازان داعشی شلیک می‌شد.»

 

وی ادامه داد: «مهمترین ویژگی این گلوله‌ها آن بود که از زره پوش‌ها و خودروهایی که از آنها استفاده می‌کردند، عبور می‌کرد و پس از شکافتن بدنه خودروها به افراد اصابت می‌کرد و موجب کشته شدن آنها می‌شد.»

 

این مقام مسئول عراقی توضیح داد: «این سلاح‌ها همانند سیستم موشک‌های آمریکایی کار می‌کنند که در دهه نود قرن گذشته و طی سال 2003 در عراق توسط نظامیان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفتند، به گونه‌ای که این موشک‌ها و یا گلوله‌ها منفجر نمی‌شدند، مگر بعد از برخورد با مانعی سخت و در آن زمان پس از عبور از آن مانع و قرار گرفتن در فضایی نسبتا باز منفجر می‌شدند و از افراد موجود در محل قربانی می‌گرفتند.»

 

این منبع عراقی یادآورد شد که «این نوع از سلاح‌ها تاکنون موجب کشته شدن بسیاری از نیروهای نظامی و ارتش و داوطلب شده و تنها در آمریکا تولید می‌شوند، به گونه‌ای که قیمت هریک از این گلوله‌ها از 2 هزار دلار به بالاست.»

 

منبع مذکور گفت: «نکته مهم اینجاست که آمریکا این سلاح‌ها را تنها در اختیار طرف‌هایی قرار می‌دهد که با وزارت دفاع این کشور همکاری دارند و این بیانگر دست داشتن آمریکا در تسلیح داعش است.»

 

25 آبان 1393:

منابع عراقی مأموریت ویژه هواپیماهای آمریکایی، تجهیز «داعش» در عراق را فاش کردند.

 

منابع مطلع از جمله یک افسر اطلاعاتی عراق فاش کردند شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق بالگردها یا هواپیما‌های خود به تکفیری‌های داعش در محاصره ارتش عراق، سلاح و مواد غذایی می‌رسانند.

 

یک افسر اطلاعاتی در ارتش عراق در مصاحبه ای گفت: «به نیروهای عراقی ثابت شده که هواپیماها یا [بالگردهای] آمریکایی، سلاح، گلوله، غذا و سایر ابزارهای لجستیک را برای تکفیری‌های داعش در این استان پرتاب می‌کنند تا توپخانه‌های این تروریست‌ها در منطقه «جلولاء» واقع در دیالی که از سوی نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای داوطلب عراقی در محاصره قرار گرفته‌اند، همچنان به کار خود ادامه دهند و تسلیم نشوند.»

 

 

این افسر عراقی تاکید می‌کند که در این‌باره تماسهایی از سوی فرماندهان عراقی با مستشاران آمریکایی گرفته و به آنها این مسئله برای نخستین‌بار ابلاغ شد اما در 7 نوامبر گذشته، در 4 نوبت این پرتاب تسلیحات برای تکفیری‌ها صورت گرفت که ثابت می‌کند این اقدام کاملا عمدی است و هیچ خطایی صورت نگرفته است و رساندن تجهیزات و غذا به تکفیری‌ها ماموریت جنگنده‌هایی است که از امارات و قطر وارد  آسمان عراق می‌شوند.

 

این اطلاعات تنها به این افسر عراقی منحصر نمی‌شوند و حوادث مشابه زیادی طی چند وقت اخیر در عراق روی داده است. به عنوان مثال در عملیات آزادی جرف النصر (جرف الصخر سابق) طی عملیات ارتش و نیروهای داوطلب عراقی، هواپیماهای آمریکایی طی 3 نوبت به تکفیری‌ها سلاح رساندند. تا جایی که این مسئله به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر ابلاغ شد تا به «باراک اوباما» اعتراض کند. طی همین عملیات بود که 300 تروریست به اسارت گرفته شدند و فرمانده آنها اعتراف کرد که از طریق آسمان، آمریکا به آنها سلاح می‌رساند.

 

 

مسئله دیگری که افسر عراقی در دیالی به آن اشاره می‌کند این است که چرا آمریکا تانکهای داعش را که با کُردها در عین العرب (کوبانی) سوریه می جنگند، هدف قرار نمی‌دهد. یا تکفیری‌های داعش در الانبار که علنا در شهرهای مختلف رژه می‌روند و جولان می‌دهند، هیچ خطری از سوی آمریکایی‌ها حس نمی‌کنند.

 

وی در ادامه می‌گوید: «نیروهای آمریکایی تنها هنگامی که تکفیری‌ها، کُردها در منطقه کردستان را تهدید می‌کنند یا به مرزهای اردن و عربستان نزدیک می‌شوند، هدف قرار می‌دهند اما اگر این افراد، با نیروهای عراقی در جایی دورتر از منطقه کردستان درگیر شوند، جنگنده‌های آمریکایی کاری به کار آنها ندارند.»

 

28 آبان 1393:

 69 روز پس از اعلام وضعیت جنگی فی مابین آمریکا و داعش از سوی کاخ سفید؛ پایگاه مطالعاتی آمریکایی گلوبال ریسرچ  (globalresearch) در گزارشی با عنوان "26 موردی که اوباما نمی خواهد کسی در باره داعش بداند"، جنگ آمریکا علیه داعش را دروغی بزرگ خواند.

 

در این گزارش این پایگاه مدعی شد راه اندازی داعش اساسا از اقدامات دستگاه امنیتی آمریکاست. دستور کار اقدامات ضد تروریستی آمریکا در عراق و سوریه شامل حمایت از ترویست هاست.حمله گروههای تروریستی داعش به عراق در ژوئن 2014 در حقیقت آغاز اجرایی شدن بخشی از برنامه های عملیات نظامی امنیتی مخفی آمریکا با همکاری ناتو و اسرائیل است و توجه به اینگونه سناریوهای نظامی و امنیتی مخفی با همکاری واشنگتن، تل آویو و ناتو انجام شده لذا مجوز و دستورات اقدامات ضد تروریستی را نمی توان افسانه ای بیش خواند.

 

 

 

"پروفسور مایکل چاسودوفسکی" در این تحلیل آورده است: «در صورتی که آمریکا می خواست تشکیلات شبه نظامیان داعش را نابود کند این کار را براحتی با بمباران گسترده کامیون و خودروهای حامل تروریست های داعش زمانی که از مناطق مرزی سوریه بمنظور اشغال موصل وارد عراق می شدند باید انجام می داد. صحرای سوریه منطقه ای باز و نامحدود است که با کمک جنگنده های CF-18، F22 Raptor  و F15 آمریکا می توانست پیش از ورود شبه نظامیان داعش به عراق در عملیاتی ضربتی اثری از آنان بر جا نگذارد.»

 

در این مقاله تلاش شده است به 26 مورد مفهومی که این دروغ بزرگ را اثبات می کند اشاره کنیم. اگرچه مقابله با شبه نظامیان داعش از نظر رسانه های عمومی

 

اقدامی بشردوستانه تلقی می شود، اینگونه عملیات نظامی گسترده علیه سوریه و عراق تاکنون سبب مرگ افراد بیشماری از شهروندان غیر نظامی این دو کشور شده است.

 

 

 

در بند 6 تا 13 این گزارش آمده است:

 

«6- داعش که اساسا نهاد حقوقی وابسته به القاعده است از سوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و با حمایت MI6 انگلیس ، موساد اسرائیل، تشکیلات امنیتی استخبارات عربستان سعودی تشکیل شد.

 

7- مقامات ناتو و آمریکا با هدف حمایت از داعش جهت سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه اقدامات شبه نظامیان آنها را پوشش خود قرار دادند.

 

8- از اولین روزهای درگیری های خشونت آمیز در سوریه در مارس 2011، مقامات ترکیه و ناتو مسئول عملیات جذب نیرو برای مزدوران النصره و داعش در سوریه بودند.بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی اسرائیل ابتکار ایجاد داعش شامل موارد زیر بود:

 

ایجاد کمپین پیوستن هزاران نفر از مسلمانان کشورهای مختلف خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به شبه نظامیان مستقر در سوریه.در این راستا، ترکیه نیز مسئولیت اسکان ، آموزش و امنیت رفت و آمدهای داوطلبان پیوستن به نیروهای شورشی را برعهده گرفت.

 

9- شماری از نیروهای نظامی زبده و گروههای ضربتی کشورهای غربی و دستگاههای امنیتی اینگونه کشورها همکاری خود را با داعش نیز آغاز کردند که از اینرو می توان به همکاری نیروهای ویژه انگلیس و MI6 در آموزش نیروهای جهادی در سوریه نام برد.

 

10- متخصصان نظامی غربی نیز بمنظور آموزش تروریست ها جهت استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی با پنتاگون قراردادهایی منعقد کردند. یک مقام ارشد و شماری از دیپلمات های ارشد آمریکایی در گفتگوی اخیر با سی ان ان گفتند: " آمریکا و شماری از متحدان اروپایی این کشور با استفاده از پیمانکاران نظامی و دفاعی به شورشیان سوریه چگونگی استفاده از ذخایر شیمیایی نظامی را آموزش دادند."

 

11- عملیات سر بریدن گروگان ها توسط داعش بعنوان بخشی از برنامه های آموزش تروریستی مورد حمایت آمریکاست که عربستان سعودی و قطر آموزش داده شده است.

 

12- شماری زیادی از شبه نظامیان داعش از زندانیان سابق در بازداشتگاه های عربستان سعودی بودند که مشروط بر پیوستن به نیروهای داعش از اینگونه مراکز ازاد شدند. بموجب انتشار مطالب محرمانه از سوی وزارت داخلی عربستان سعودی، رهبران ریاض اینگونه زندانیان اعدامی که قرار بود با بریدن سرشان اعدام شوند را بمنظور پیوستن به نیروهای جهادی به سوریه اعزام کرده اند.

 

13- اسرائیل نیز شبه نظامیان داعش و النصره خارج از منطقه بلندیهای جولان را حمایت می کند.این نیروهای تروریستی تاکنون با رهبران نظامی تل آویو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده اند و تصاویری از حمایت های فرماندهان ارشد دفاعی اسرائیل از نیروهای جهادی در سوریه را می توان در برخی از رسانه ها مشاهده کرد که در آنها نتانیاهو و موشه یعلون با یکی از مجروحان داعش در بیمارستانی در بلندیهای جولان در مرز با سوریه در 18 فوریه 2014 دیدار و گفتگو می کند.»

 

همچنین در بند 16 تا 18 این گزارش تحلیل آمده است:

 

«16- داعش که براساس طرح مبارزه با تروریسم ، ظاهرا از اهداف مورد نظر بمباران ناتو و آمریکا به شمار می رود همچنان از حمایت های پنهان کاخ سفید برخوردار است و رهبران واشنگتن و متحدان آمریکا به حمایت های نظامی خود از داعش نیز ادامه می دهد.

 

17- جنگنده های آمریکایی و ناتو شبه نظامیان داعش را بمباران نمی کنند بلکه در اینگونه عملیات هوایی هواپیماهای آمریکایی و غربی زیرساخت های صنعتی و اقتصادی عراق و سوریه شامل تاسیسات مهم و پالایشگاههای نفت را بمباران می کنند.

 

18- موضوع تاسیس خلافت اسلامی داعش بخشی از دستور کار سیاست خارجی آمریکا در ایجاد مناطق خلیفه گری سنی و جمهوری شیعی در سوریه و عراق است.»

 

1 آذر 1393:

 72 روز پس از اعلام وضعیت جنگی فی مابین آمریکا و داعش از سوی کاخ سفید؛ ناظران حقوق بشر در سوریه خبر از کشته شدن 52 نفر از غیرنظامیان سوری در حملات هوایی به رهبری آمریکا داد.

 

20 آذر 1393:

 91 روز پس از اعلام وضعیت جنگی فی مابین آمریکا و داعش از سوی کاخ سفید؛ معاون دبیر کل جنبش حزب الله عراق در اظهاراتی از کشف سلاح آمریکایی در مناطق داعش و دست داشتن واشنگتن در انفجارهای سامراء پرده برداشت.

 

"حسین الرماحی" با اشاره به اینکه سلاح ها و تجهیزات آمریکایی زیادی در مناطق پاکسازی شده از لوث داعش کشف شده است گفت: «واشنگتن در حملات تروریستی تازه در سامراء دست دارد. آمریکا از طریق کمک نظامی و لجستیک به تروریست‌های داعش برای انجام حملاتی در شهر سامرا به دنبال برهم زدن اوضاع کشور است. هواپیماهای آمریکا کمک‌هایی نظامی و لجستیک را برای مناطق تحت سیطره داعش پرتاب کرده و ادعا می‌کنند که این اتفاق‌ها اشتباهی صورت می گیرد.»

 

معاون دبیر کل جنبش مقاومت «حزب الله الثائرون» عراق گفت: «نیروهای آمریکایی از بیست روز پیش کمک‌های لجستیک و نظامی را به تروریست‌های داعش می‌رسانند و ما در مناطقی که از لوث داعش پاکسازی کرده و تحت کنترل گرفته‌ایم سلاح ها، تجهیزات و آذوقه هایی آمریکایی پیدا کردیم که هواپیماهای آمریکایی برای آنها به زمین انداخته بودند و وقتی دلیل آن را جویا شدیم گفتند که این کمک‌ها به اشتباه به دست داعش رسیده است در حالی که همه می‌دانند آمریکایی‌ها به خاطر برخورداری از بهترین تکنولوژی روز امکان خطای به این بزرگی برای آنها وجود ندارد.»

 

وی همچنین اظهار داشت: «شهر سامراء هم برای به هم ریختن اوضاع هدف گرفته شده و به رغم محاصره این شهر یگان‌های نظامی پیشرفت های خوبی برای آزادسازی آن داشته‌اند.»

 

الرماحی تاکید کرد: «دولت بغداد هنگامی که تصمیم به دریافت کمک از آمریکایی‌ها اعم از مستشاران نظامی یا حملات هوایی یا کمک‌های نظامی و لجستیک گرفت، قرار بود داعش ظرف یک هفته یا 10 روز و یا حداکثر یک ماه کاملا سرکوب شود اما امروز آمریکایی‌ها به تروریست‌های داعش کمک می کنند و اگر این کمک های خود را متوقف کنند داعشی‌ها بیش از یک ماه دیگر دوام نمی‌آورند./921/د101/ح

 

منبع : رجا نیوز

ارسال نظرات