۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۰۱۳
در سالروز کشتار حرم ابراهیمی؛

انتقاد شیخ «نافذ عزام» از موضع سست و ذلیلانه اعراب در قبال فلسطین

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت بیست و یکمین سالروز قتل‌عام فلسطینیان در حرم ابراهیمی اعلام کرد موضع ذلیلانه اعراب در قبال فلسطین چه در زمان این کشتار چه پس از آن تغییری نکرده است.
شيخ نافذ عزام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (چهارشنبه 25 فوریه) همزمان با سالگرد کشتار «حرم ابراهیمی» اعلام کرد که درماندگی اعراب و تفرقه‌های داخلی فلسطین ادامه دارد اما ملت آن همچنان باثباتند و ایستاده‌اند.

 

شیخ عزام در سخنرانی خود گفت: 21 سال از زمان کشتار حرم ابراهیمی مزین به ایستادگی ملت فلسطین و عدم پایین آمدن از حقوق خود با وجود تمام اتفاقات مانند توافق «اسلو»، ایجاد تشکیلات خودگردان و وارد شدن ملت به مرحله‌ای سخت گذشت.

 

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل به سیاست خصمانه خود در قبال ملت فلسطین ادامه می‌دهد تا آن را مجبور به زانو زدن کند اما علیرغم تمام توافقات برخی طرف‌های فلسطینی، ملت تحت تاثیر آن قرار نگرفته است.

 

شیخ عزام سپس به موضع اعراب گریز زد و تصریح کرد: کشتار حرم، اولین و یا آخرین آنها نیست و موضع اعراب قبل و بعد از آن تفاوتی نکرده است. اعراب به مسائل خود مشغولند و به نقش خود در قبال مسأله فلسطین عمل نمی‌کنند و برای آن برنمی‌خیزند.

 

گفتنی است قتل عام حرم ابراهیمی در روز عید فطر سال 1994 میلادی از سوی «باروخ گلدشتاین»  که یک یهودی آمریکایی الاصل ساکن سرزمین‌های اشغالی بود، روی داد.

 

وی هنگامی‌که نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستونهای مسجد به روی آنان آتش گشود و در نتیجه 29 تن را کشت و 125 تن را زخمی کرد. گلدشتاین نهایتاً از سوی نمازگزاران دستگیر و کشته شد./980/ب102/د

ارسال نظرات