۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۴۹۱۱۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

کنار آمدن با آمریکا وضعیت ایران را متحول نمی کند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با بیان این که کنار امدن با آمریکا وضعیت ایران را متحول نمی کند، گفت: تنها راه برون رفت از تحریم و تهدید ایستادگی، مقاومت، پایداری، اصرار بر اصول و مبانی و پایبندی به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در دومین یادواره شهدای روحانی اهواز با اشاره به این که انسانیت انسان در ارتباط با قرآن و وحی شکل می گیرد، اظهارداشت: آیا همه 6 میلیارد انسانی که بر روی کره زمین نفس می کشند می توانند مسجود فرشتگان باشند و یا می توان به آنها کلمه انسان را اطلاق کرد؟

وی با بیان این که خلیفة الله مطلق وجود حضرت ولی عصر(عج) است، افزود: فقط کسانی که به انسانیت رسیده باشند می توانند خلیفه خدا بر روی زمین باشند.

دادستان کل کشور با تأکید بر این که برای تربیت انسانی که بتواند در هر کاری خدا را ببیند، نیازمند تربیتی الهی و بر اساس سیره نبوی هستیم ادامه داد: آن هایی که دل به انبیاء دادند، در مکتب پیامبران الهی پرورش یافتند و زندگی خود را بر اساس سیره نبوی، علوی و فاطمی تنظیم کردند جلوه های ماندگاری را در تاریخ از خود به جا گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: انسان هایی که خدایی شدند، پیمان مبارزه با فساد و گسترش تعلیم و تربیت را با خدا امضاء کرده اند.

وی در ادامه با بیان این که سیره علمای شیعه مبارزه با ظلم و جهل در جامعه است، گفت: علما باید برای گسترش عدالت و تعلیم علوم دینی در جامعه تلاش کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به این که هیچ تفاوتی در حاکمیت توحید، گسترش عدالت و ظلم ستیزی در سیره اهل بیت(ع) مشاهده نمی شود افزود: گفتمان علما و بزرگان اسلام، به ویژه تشیع نیز بر اساس توحید و با محوریت مبارزه با ظلم و بی عدالتی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهارداشت: تفاوت علمای شیعه با دیگر معلمان عالم در این است که آنها مردم را به سوی خوبی ها سوق می دهند اما علمای ما خود در قله خوبی ها قرار داشته و می توانند چراغی برای هدایت بشر باشند.

 

بیداری اسلامی سبب جهل زدایی در جهان اسلام شده است

 دادستان کل کشور با اشاره به توطئه های سنگین دشمنان برای تخریب چهره اسلام و روحانیت در کشور های اسلامی گفت: امروز پس از گذشت 36 سال از انقلاب، علما و روحانیان با وجود توطئه های دشمنان به عنوان مرجع و قابل اطمینان ترین گروه در مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی برای مردم جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شهدای ما رسالت بازماندگان را سنگین کرده اند افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از برکات عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) بود و این راه ادامه خواهد داشت تا به دست حضرت ولی عصر(عج) برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی که سبب جهل زدایی در جهان اسلام شده به برکت خون شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس است.

دادستان کل کشور با اشاره به این که در حال حاضر با جاهلیتی روبه رو هستیم که با علم، فناوری اطلاعات، رسانه و کلاهک هسته ای با ما رویارویی می کند گفت: امروز جاهلیت مدرن با انواع توطئه های خود به میدان آمده، اما همچنان در مقابل انقلاب اسلامی به زانو در افتاده و به برکت خون شهداء به زودی از معادلات جهانی حذف خواهد شد.

 

کنار آمدن با آمریکا وضعیت ایران را متحول نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به قراداد کمپ دیوید گفت: 36 سال پیش انور سادات در قراردادی ننگین با آمریکا همه جهان عرب را فروخت و در همان دوران بود که ملت ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا به همه نشان داد که قدرت های جهانی پوچ و توخالی هستند.

وی افزود: مقایسه میان جایگاه امروز مردم مصر و ایران در دنیا نشانگر نتیجه ایستادگی و مقابله با آمریکا است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی تصور می کنند که کنار آمدن با آمریکا وضعیت ما را متحول می کند اما نمی دانند که تحول ما در دست ملت بزرگ و بیدار ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره مبارزه و رمز پیروزی در برابر استکبار اظهارداشت: امام خمینی(ره) رمز پیروزی مسلمانان در مقابله با استکبار را تکیه به خدا و اعتماد به نفس عنوان کردند و این دو اصل می تواند حیات طیبه ملت ایران اسلامی را تضمین کند.

وی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از تحریم و تهدید ایستادگی، مقاومت، پایداری، اصرار بر اصول و مبانی و پایبندی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات