۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۴۹۲۴۳
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

مرتدان از اسلام مورد غضب الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کسانی که با آغوش باز و بدون فشار دشمن از اسلام دست برداشته و کافر می‌شوند آنها مورد غضب الهی هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه پنج‌شنبه در تفسیر سوره حمد این هفته که در مصلی شهرری برگزار شد، گفت: در سوره نورانی حمد که در نماز خوانده می‌شود از خداوند می‌خواهیم که ما را از کسانی که مورد غضب او هستند قرار ندهد.

 

وی افزود: در جلسات قبل به مهم ترین عوامل غضب الهی که کفر، افترا به خداوند و کشتن پیامبران بود اشاره کردیم در این جلسه درباره ارتداد که بازگشت از ایمان به کفر است صحبت خواهیم کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: ارتداد یعنی یک انسان مسلمان یا مومن در شرایطی از ایمان و اسلام خود دست برداشته و به سوی کفر بازگشت کند.

 

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به آیه 106 سوره نحل اظهار داشت: در این آیه جدا شدن برخی از اسلام به دو مورد تقسیم می‌شود یک مورد فرد مومنی است که اعتقاد به اسلام داشته اما با دعوت دیگران به آیین‌های دورغین روی آورده و اظهار کفر می‌کند این شخص با آغوش باز کفر را پذیرفته و کافر محسوب می‌شود.

 

تقیه اظهار کفر با قلب نیست بلکه در ظاهر است

 

وی افزود: مورد دیگر انسان مومنی است که در اثر تهدید و فشار دشمن در حالی که ایمان دارد اعلام جدایی از خدا و اسلام می‌کند این شخص جدا شده از اسلام نیست بلکه او برای حفظ جان تقیه کرده است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در ادامه گفت: عمار نمونه کسی است که در اثر فشار دشمن تقیه کرده و اعلام جدایی از اسلام کرد در حالی‌که قلبا به اسلام مومن بود زمانی‌که پدر و مادر عمار دستگیر شدند به آنها گفتند از اسلام دست بردارید ولی آن دو قبول نکرده و زیر شکنجه کشته شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهرری افزود: اما عمار به کفر اعتراف کرد تا سالم بماند پیامبر درباره او می‌فرمایند: عمار هرگز با قلب خود به اسلام کافر نشد ایمان با گوشت و خون او آمیخته بود.

 

وی با اشاره به کسانی که با آغوش باز کفر را پذیرفتند، عنوان کرد: کسانی که با آغوش باز و بدون فشار دشمن از اسلام دست برداشته و کافر می‌شوند آنها مورد غضب الهی هستند.

 

مرتدان به خاطر دنیا دوستی از اسلام دست برمی‌دارند

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: اسلام محکم‌ترین پایه‌ها را دارد امکان ندارد کسی بتواند این پایه‌ها را بلرزاند مسلمانانی که دچار وسوسه شیطان نفس شده از اسلام دست برداشته و کافر می‌شوند به خاطر دنیا دوستی آنها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری افزود: امام علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند: بسیاری از مردم بنده دنیا هستند، بسیاری از مردم تا زمانی‌که زندگی آنها در راحتی بوده و دنیا و دین آنها در تضاد نباشد دین را قبول دارند اما اگر دنیا و دین آنها در تضاد باشد قلب‌های آنها از دین منقلب می‌شود عبادت آنها یک بعدی است اینان دنیا و آخرت ندارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در دنیا را بر آخرت مقدم می‌دارند و فریب دنیا را می‌خورند زمان مرگ فرشتگان قبض روح آنها را با تازیانه، کتک، خفت و خواری از دنیا می‌برند همچنین در قیامت با چهره سیاه محشور شده و از خدا به خاطر وسوسه‌های شیطانی دور می‌شوند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات