۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۳۲۴

پارلمان ایتالیا خواهان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی شد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان پارلمان ایتالیا با رأی به یک قطعنامه غیرالزام‌آور از دولت این کشور درخواست کردند فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.
ايتاليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهای اروپایی پس از شکست مذاکرات تحت حمایت آمریکا در ماه آوریل گذشته به صورت فزاینده‌ای به انتقاد از رژیم صهیونیستی روی آورده و از این رژیم خواسته‌اند که ساخت و ساز شهرک‌ها را در سرزمین‌های فلسطینی متوقف سازد.

 

پارلمان ایتالیان نیز در همین راستا با 300 رأی موافق در برابر 45 رأی مخالف طرحی را به رنزی ماتئو، نخست‌وزیر این کشور، ارائه کرده و از دولت وی خواستند که دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

 

 

در حالی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند، بیشتر کشورهای اروپای غربی از این امر اجتناب ورزیده و از موضع آمریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه دولت مستقل فلسطینی باید پس از مذاکره با رژیم صهیونیستی تشکیل شود، حمایت می‌کنند.

 

 

این رأی‌گیری نمادین موضع دولت ایتالیا را تغییر نمی‌دهد. رم به مانند سایر کشورهای اروپایی هنوز از یک راه‌حل دو دولتی متعاقب مذاکرات حمایت می‌کند.

 

 

در اواخر سال گذشته میلادی، پارلمان‌های ایرلند، بریتانیا و فرانسه نیز رأی‌گیری‌های مشابهی را انجام دادند. سوئد از این اقدام نیز فراتر رفته و دولت فلسطین را به رسمیت شناخت.

 

 

فلسطینی‌ها خواهان یک دولت مستقل در اراضی غزه و کرانه باختری هستند که پایتخت آن در شرق بیت‌المقدس مستقر باشد. /982/د101/ک 

ارسال نظرات