۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۳۵۵

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم توجه دولت عراق به بخش خصوصی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا توجه دولت به بخش خصوصی و کشاورزی را خواستار شد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از کاهش حقوق دانشجویان انتقاد کرد و گفت: دانشجویان عراقی که در خارج از کشور به تحصیل می پردازند از کاهش غیرمنصفانه حقوق خود به شدت انتقاد می کنند، چرا که حقوق کنونی با هزینه های آن کشورها برابری نمی کند.

 

وی افزود: این افراد آینده سازان کشور به شمار می آیند و دولت باید به آنان توجه کند. درست است که کاهش حقوق بر اساس کسری بودجه صورت گرفت اما از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم اولویت ها را رعایت کرده و اجازه ندهد که این مساله بر تحصیل دانشجویان تأثیر بگذارد.

 

حجت الاسلام صافی همچنین از دولت خواست زمینه های خدمت این  دانشجویان به کشور را پس از پایان تحصیلات آنان در خارج فراهم سازد و دانشجویان را نیز به تلاش بیشتر جهت فراگیری علم فراخواند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر لزوم فعال سازی بخش خصوصی تأکید کرد و ادامه داد: یکی از مواردی که سبب بازسازی دولت می شود، فعال سازی بخش خصوصی است. متاسفانه برخی از قوانین از فعالیت این بخش جلوگیری می کند و دولت موظف است این مساله را به نحو احسن حل و فصل سازد.

 

وی توجه به بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان را نیز خواستار شد و تصریح کرد: بارها نسبت به فواید توجه به بخش کشاورزی سخن گفته و باز هم تکرار می کنیم که اهتمام به این بخش نتایج بزرگی برای کشور به همراه خواهد داشت و باید از کشاورزان در راستای ادامه فعالیت های خود حمایت کرد.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: امنیت غذایی از مسائل نشان دهنده حاکمیت کشور است که یکی از مبانی حمایتی از کشاورزی نیز عدم واردات بی رویه به شمار می آید. ضوابط اتخاذ شده از سوی برخی وزارتخانه ها برای حمایت از بخش کشاورزی کافی نیست و کشاورزان باید احساس امنیت کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات