۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۴۹۴۰۳
آیت الله علوی گرگانی:

جهالت عامل اصلی گسترش فعالیت فرقه های ضاله است/ احیای فریضه امر به معروف جامعه را رستگار می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی جهل و غفلت را موجب گمراهی و گسترش فرقه‌های ضاله خواند و تصریح کرد: برخی از افراد گمراه از جهل برخی از مردم سوء استفاده کرده و گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند که خداوند برای روشن شدن حقایق بر پژوهش و تحقیق تاکید فرموده است.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسؤولان بنیاد معنویت و تمدن معراج که پیش از ظهر امروز برگزار شد از فعالیت‌های این مؤسسه‌ تقدیر کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به وسوسه‌های شیاطین اشاره کرده است که قصد دارند ایمان مردم را تضعیف کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت عقل و اندیشه در رشد و پیشرفت بشر اظهار داشت: عقل و اندیشه از مهم ترین اصول زندگی انسان است که پیامبران و اولیای الهی در راستای بارور کردن آن تلاش فراوان کرده‌اند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به جایگاه علم و دانش اشاره کرد و گفت: تحصیل علم و تبلیغ آن وظیفه اولیه هر انسان است از این‌رو افراد در فراگیری و نشر آن باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی جهل و غفلت را موجب گسترش فرقه‌های ضاله خواند و تصریح کرد: برخی از افراد گمراه از جهل برخی از مردم سوء استفاده کرده و گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند که خداوند برای روشن شدن حقایق بر پژوهش و تحقیق تاکید فرموده است.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به مراحل مختلف هدایت انسان اشاره و تأکید کرد: خداوند برای هدایت انسان پیامبران و ائمه اطهار(ع) را فرستاده است و در حال حاضر طلاب باید این رسالت را انجام داده و دین را به مردم ابلاغ کنند.

 

وی انسان را در انتخاب هدایت مختار دانست و ابراز کرد: دین اسلام با منطق و عقل سازگار است و در راه هدایت مردم گفت‌وگو  و بحث منطقی و مستدل را سفارش می‌کند و وظیفه ما ابلاغ پیام الهی است و اگر افرادی لجاجت داشته بورزند خودشان باید در روز قیامت پاسخ‌گو باشند.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، عذاب جهنم را عاقبت افراد گمراه دانست و تصریح کرد: آتش جهنم برای ظالمان، گمراهان و ستمکاران در نظر گرفته شده است و همچنین افرادی که به رسالت خود عمل نکنند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند آثار مثبتی در جامعه اسلامی داشته باشد، افزود: باید معلومات خود را افزایش دهیم تا در مقابل فرقه‌های انحرافی و شبهات بایستیم و نسبت به معارف اسلام تبلیغ کنیم./908/پ202/ش

ارسال نظرات