۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۴۱۹
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

حمایت از تولیدات داخلی زمینه ساز اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حمایت و استفاده از تولیدات داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی کمک می کند که فرهنگ سازی آن باید از ادارات و رسانه ها آغاز شود.
شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان غربي در دفتر امام جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: استفاده از تولیدات داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی کمک خواهد کرد که باید این کار را بین ادارات و رسانه ها فرهنگ سازی کنیم.

 


وی افزد: با کار کارشناسی و برنامه ریزی شده می توان سبک زندگی اسلامی و دینی را در آداب و رسومات و خرید مردم از لوازم و کالای داخلی رونق داد.

 


امام جمعه ارومیه با تاکید بر هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور تأکید کرد: قاچاق کالا در این استان زیاد است باید با راهکارهای مناسب از این اقدام جلوگیری شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی برای ریشه کردن مشکلات جرم و جنایت تاکید کرد: باید یک نقشه ای برای ریشه کنی مشکلات ترسیم شود تا ضمن شناسایی، بر حسب مناطق کار فرهنگی و دینی صورت گیرد.

 


امام جمعه ارومیه با تاکید بر مسأله عفو و گذشت در استان آذربایجان غربی گفت: باید تدبیری اندیشه شود تا عفو و گذشت در جامعه رونق یافته تا بتوانیم اضطراب و استرس ناشی از دغدغه های فکری را کاهش دهیم.

 


وی با اشاره به نقش ادارات و مدیران در برخورد با کارمندان و ارباب رجوع تاکید کرد: با خوش رفتاری و گره گشایی مشکلات ارباب رجوع، می شود اضطراب و استرس کاری را کاهش داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: غفلت و شهوت دو مقوله ای است که باید کار شود تا بتوان بر اساس وعده قرآن ریشه این مشکلات را کاهش داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با بیان این که سازماندهی امور مساجد از اهمیت بیشتری برخوردارد است، گفت: ساماندهی و وحدت نیاز است تا امورات مساجد به خوبی اداره شود.

 

گفتنی است، در این جلسه که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با حکم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حجت الاسلام خان بابایی، رییس اسبق حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه به عنوان رییس رسیدگی به امور مساجد استان منصوب شد./936/پ203/ب4

ارسال نظرات