۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۴۲۴

نامه وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره جنایت‎های داعش

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه سوریه خواستار پایبندی جامعه بین المللی به مبارزه با تروریسم و گروههای افراطی از طریق همکاری و هماهنگی کامل با سوریه شد.
پرچم سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت درباره جنایت های گروهک تروریستی داعش در حق مردم سوریه در حومه حسکه، اعلام کرد: گروه های تروریستی در سوریه مانند داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد و ارتش موسوم به اسلام در زمینه ایجاد تفرقه، بغض و کینه میان افراد یک جامعه که از قدیم به محبت و برادری و گذشت معروف بودند، فعالیت می کنند.

 

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود می افزاید: اگر کمک مستقیم برخی کشورها که برای همه شناخته شده اند نبود، الان ما شاهد اینگونه اقدامات تروریستی (در سوریه) نبودیم.

 

در این بیانیه تاکید شده که سوریه معتقد است که جامعه بین المللی و کشورهای مخالف تروریسم، افراط گرایی و تعصب، باید کشورهای حامی تروریسم کور را که سوریه و مردم آن را از چهار سال پیش تاکنون هدف قرار داده مجبور به توقف ارائه کمک های مالی، تسلیحاتی، آموزشی و اطلاعاتی خود به آنها کنند.

 

بر اساس این بیانیه، سوریه خواستار اعمال فشار بر کشورهای حامی تروریسم برای جلوگیری از اعزام تروریست های خارجی به سوریه است.

 

سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از وجود تروریست های داخلی و خارجی در این کشور مواجه است./980/ب102/د

ارسال نظرات