۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۴۹۴۲۷
برای نخستین بار در کشور؛

طرح «مصباح الهدی» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی از برگزاری «طرح مصباح الهدی» باهدف معرفی فرهنگ اهل‌بیت(ع) به دانش آموزان خراسان جنوبی با همکاری بیش از 200 مبلغ خبر داد.
دانش آموزان

 حجت‌الاسلام علیرضا حسینی، مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که بیش از 20 هزار دانش‌آموز استان در طرح درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی شرکت کرده‌اند، گفت: حضور دانش آموزان در این طرح موجب ارتقای سطح بصیرت دینی و عملی آن‌ها در زندگی شده است.

 

وی از کسب رتبه سوم کشوری در اعزام راهیان نور دانش‌آموزی خبر داد و افزود: آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی با همکاری سپاه انصارالرضا با اعزام 89 درصد از سهمیه اعزامی رتبه سوم کشوری را در اعزام دانش آموزان به راهیان نور داشته و دانش آموزان پس از بازگشت از این طرح تحت تأثیر فرهنگ و سیره شهدا منش و روش زندگی خود را تغییر می‌دهند.

 

 مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی بابیان این‌که دانش آموزان خراسان جنوبی در مسابقات قرآن و عترت و همچنین مسابقات اذان، اقامه، انشای نماز و اذان و ابتهال و تفسیر قرآن کریم حضور پرشوری داشته‌اند، افزود: مرحله شهرستانی این مسابقات برگزارشده و مراحل استانی و کشوری آن در سال آینده برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی از برگزاری چهارمین سوگواره شعر عاشورایی خبر داد و اظهار کرد: فراخوان چهارمین دوره شعر عاشورایی در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده به مدارس ارسال و دانش آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و نفرات برتر در اربعین امام حسین(ع) معرفی خواهند شد.

 

 

وی با اشاره به اجرای طرح «مصباح الهدی» در مدارس خراسان جنوبی گفت: این طرح برای نخستین بار با هدف ترویج فرهنگ اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی اسلامی، ایرانی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در مدارس استان با حضور بیش از 200 مبلغ دینی خواهر و برادر اجرا خواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه و سیره نظری و عملی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع)، توسعه، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان، پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ازجمله اهداف برگزاری این طرح است.

 

 

مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی، در خصوص برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت: تعداد هزار 700 ائمه جماعت در مدارس خراسان جنوبی مشغول اقامه نماز هستند که اضافه بر این 400 همکار فرهنگی دیگر در مدارس خراسان جنوبی مشغول اقامه نماز جماعت هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از همکاری مناسب روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس خراسان جنوبی قدردانی کرد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات