۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۴۴۴
مسؤول هیأت‌های مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

سطحی‌نگری در دین و ظاهرگرایی مهم‌ترین عامل انحراف هیأت‌های عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که هیأت‌های مذهبی همواره در طول تاریخ بر محور اهل‌بیت(ع) حرکت کرده‌اند، گفت: سطحی‌نگری و ظاهرگرایی مهم‌ترین علت انحراف هیأت‌های مذهبی از مسیر واقعی خود در دهه‌های اخیر بوده است.
محرم و عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مسؤول هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع رابطان فرهنگی هیأت‌های مذهبی با اشاره به این‌که در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داریم، گفت: افراط ‌و تفریط در عزاداری‌ها موجب می‌شود عده‌ای از مردم از اهل‌بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دور شده و از هدف اسلام که وحدت است بریده‌شده و به دامان دشمنان اسلام پناهنده شوند.

 

 وی افزود: باوجود این که معجزات اهل‌بیت(ع) بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما گاهی اوقات بعضی مداحان ما معجزاتی مطرح می‌کنند که سند درستی برای آن ندارند؛ به همین خاطر بهتر است اگر در منابع و سخنان خود شک داریم به منابع رجوع کرده و از گفتن سخنان بدون سند پرهیز کنیم چون همین سخنان دستاویزی برای معاندان شده و آن‌ها با همین سندها شیعیان را به خرافه متهم کرده و خون آن‌ها را مباح می‌دانند.

 

مسؤول هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که رابطان فرهنگی مهم‌ترین نقش را در پویایی برنامه‌های هیأت‌های مذهبی دارند، ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی به‌گونه‌ای در هیأت‌های مذهبی برنامه‌ریزی شود تا گویایی سبک زندگی و منش اخلاقی حضرت فاطمه(س) به نسل جوان باشد.

 

 حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به این‌که مردم از ما انتظارات زیادی دارند و کسی که چندین سال برای (ع) خدمت می‌کند باید با آداب حسینی و فاطمی آشنا باشد، تأکید کرد: تمام کسانی که در هیأت‌های مذهبی خدمت می‌کنند زیر ذره‌بین هستند و باید رفتار آن‌ها هم به‌عنوان خادم اهل بیت(ع) مانند رفتار اهل بیت(ع) با مردم بوده تا موجب ناراحتی و دلزدگی مردم نسبت به دین و شخصیت اهل بیت (ع) نشوند.

 

وی، بر برگزاری هر چه باشکوه تر و روحانی تر مراسم عزاداری دهه فاطمیه تأکید کرد و گفت: اگر مداحان و سخنرانان این مجالس براساس وسع علمی خود زندگی حضرت فاطمه (س) را تببین کنند، به طور طبیعی معنویت بر جلسه حاکم خواهد شد.

 

مسؤول هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این‌که چند سالی است که دهه مبارک فاطمیه با نوروز متقارن شده، هیأت‌های مذهبی باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که نوروز تحت‌الشعاع ایام حزن و اندوه دهه فاطمیه قرار گیرد و نوروز بهانه‌ای برای هتک حرکت و فراموشی برخی از سنت‌های دینی توسط عده‌ای نشود.

 

حجت‌الاسلام رضایی یادآور شد: هرچند هیأت‌های مذهبی ما بر اساس قرآن محوری و عترت محوری حرکت می‌کنند، اما گاه به ‌واسطه برخی سطحی‌نگری‌ها دچار آسیب‌هایی می‌شوند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود تا دستاویزی برای اهانت دشمنان و شیعه کشی نشود./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات